Alla inlägg under augusti 2011

Av Chillidill - 23 augusti 2011 18:31

seriöst, har saknat lite ork på sista tiden. kanske inte så konstigt. har haft fullt upp med annan verksamhet. tillbringade bland annat 5 timmar utomhus i heavy rain i lördags. inte riktigt på humör att blogga då. i sön drog jag ut i skogen för en timmes plock av kantareller. bra skörd.  efter det drog vi ett bullbak lillan och jag, hälften kanelbullar resten kardemumma. fick finfrämmande av linda, arvid, albin och nykläckte gustav. fint som snus. finns inte mkt som slår färska bullar.  sen rensade jag väl kantareller resten av dagen.


mån, jobb,jobb, jobb. men jag gillart. ogillar dock när jag inte orkar mer änjag gör. vill mer. men bara att gilla läget i guess. hajjar inte riktigt heller vilket fetto som förföljer mig hela tiden. ser fettot i spegeln konstant. urk.


tis. dvs idag. fin dag. solig. trött. hetsat god mat. har dessutom kantarellrisotto till kvällsmat. helt ok. trött. ska dö en liten smula innan det är dags för bad av liten.


Av Chillidill - 20 augusti 2011 15:50

vem kan motstå " duapp duapp"? inte jag.

Av Chillidill - 19 augusti 2011 19:41

om du är så korkad att du parkerar bilen under ett träd som tydligen släpper ner ngn kladdig skit och frön över hela bilen, så se till att du har spolarvätska, annars så blir det bara en geggamojja på vindrutan och då blir det svårt att se ut. och det är en fördel när man ska köra bilen.

Av Chillidill - 18 augusti 2011 20:03

Lillan badar och jag duschar. Lillan upptäcker att jag har eksem på magen.


Lillan: Mamma, vad har du på magen?


Jag: Det är eksem.


Lillan: Vad är eksem?


Jag: Det är sånt som kliar.


Lillan: Varför har du det?


Jag: Jag vet inte faktiskt


Lillan: Mamma, jag vet, ring Linda. ( en kompis som är sjuksköterska). Hon är ju doktor.


Slutsats: Ska tydligen inte ringa Linda stup i ett så fort jag misstänker ngn form av defekt. Har nog gjort det lite för ofta.

Av Chillidill - 17 augusti 2011 21:32

hur är det att leva
när livet är precis värt
välj spotta eller svälj
trampar ner dig
behöver andas
du kanske tror att du är gjord
utav hårdaste betong
vad gör jag här
jag snubblar och halkar på ditt hjärta


unga tjejer med indiefeministvibbar med finuliga texter. japp, jag är lite kär.


Av Chillidill - 16 augusti 2011 20:48

  •  Hur fanken gör man när man flirtar?

Vet inte hur man gör. Ska man le extra mycket eller? vaddå? vad ska man säga?  och ska man göra det? är syftet att få ngn intresserad av en? eller? känns det inte lite 00 - talet att flirta? har aldrig hajjat riktigt.


  • kan eunucker bli kära?

de är ju "klippta" pojkar, right?  och då ska de vara ickesexuella, eller? kan de fortfarande känna lust, eller nej det borde ju inte gå. men kära då? och finnsdet homosexuella eunucker? och varför undrar jag liksom? det finns väl inte ens eunucker nu, eller?

Ovido - Quiz & Flashcards