Alla inlägg den 6 augusti 2011

Av Chillidill - 6 augusti 2011 20:57


kackig video med pernilla anderssons version av eldkvarns låt. men älskar hennes grymma nerv. så det måste bli hennes version. så är det bara. dör på textrader som denna:


"Man kan bara älska och förlora stort
Det finna alltid
saker man inte skulle ha gjort
Att följa sitt hjärta fem ord som jag köpt
Man kan bara förlora och hålla huvudet högt"




och så olle. kan ha lagt upp denna tidigare. vet faktiskt inte. men tycker att olle ljungström kan vara en av sveriges största poeter i hemlighet. att han inte är ikonförklarad är för mig världigt konstigt. detta är en låt och vilja och veta sin kraft, men att ibland bara nöja sig med en kaffe. helt vanligt.


I fåtöljen framför tv:n, där har jag mitt liv.
Mina blommor dom dör, jag är trött, trött och skör.

Men jag vara stark, jag kan få allt.
Jag kan sprida färg, jag kan regera.
Men det blir nog en till kaffe och en cigarett.

nä har ingen mer tid att bara sitta här ochvara ful. har tre liter kantareller att förvälla nu. hörs.

Av Chillidill - 6 augusti 2011 16:12

igår så hade vi urmysigt på stranden med min kollega annika och hennes barn. det var liksom svensk sommar i en låda. ungar, 2 av 3 var glada och pigga. och en hade ont i örat. stackars liten. och mammorna doppade rumpan. och drack kaffe. det höll dock på att bli tokkatastrof eftersom jag glömt Ns älskade tom och jerrykex, hela hon blev ett jättestort hål i plytet som bara gallskrek med tårarna sprutande. som tur var hade annika vanliga kex. och de dögsom kompensation. tur det. men vi beachade fullt ut i 2 timmar iaf. sen när annika åkt hem kom Ns storasyster och sambo. de lekte lite, sen bjussade jag på lite mat. inget märkvärdigt eftersom jag inte hunnit förberett något, m en det var dugligt ändå. jag var lite snyggt brun och solen sken, och sen kom regnet på natten coh sköljde bort min bränna.


inatt blev det inte mkt sömn. sov knappt alls. blev dessutom väckt av N som ville se barnprogram vid 5. och sen blev tvungen att grina lite eftersom det inte var ngt. huvudvärkstabletter is the shit idag. och ful är jag också. som en pundarkärring. var sur och grinig och värre än en trotsunge in the flesh. gapade och stod i. M tog med N när han åkte och "jobbade idellt" för att jag skulle få lite vila. jag såg det som en superkonspiration och blev så klart skitgrinig över det.


men när de åkte kastade jag min i säng och sov i 1,5 timme. välbehövligt. sen åt jag lite lunch och begav mig ut i skogen för lite kantarelljakt. hittade ngra stackare. men stannade på vägen hem på ett ställe på chans bara. och vilken jackpot. hade kunnat stanna i evigheter. men orkade inte.


kom hem, fick en jättekram av livet mening och livet kändes lite enklare helt plötsligt. men dags för huvudvärkstabletter igen snart. ska laga pasta med räksås, vitt vin och grädde. fett gör mig alltid bättre till mods. är ju redan så ful idag, so what the hell.

har köpt grejer så jag och lillan kan dricka alkoholfria san franciscos. vi blev lite hooked på dom på mallis. är dessutom en grym flashback till tonårsfylla. kan behövas idag, när jag ska rensa min icakasse med svamp.




Jag, idag

 och typ en sån hära ska jag dricka snart. längt.


Ovido - Quiz & Flashcards