Alla inlägg den 27 juli 2011

Av Chillidill - 27 juli 2011 22:45

idag har jag firat maken min. eftersom vi redan dragit till mallis, så blev det vår gemensamma present till varandra. men maken fick iaf ngra deckare som jag visste att han skulle uppskatta ( annars är han en bokmal och facklitteratur är hans drog), strumpor i stepsmodell, och tro, hopp och kärlekstabletter. pysslade runt här på fm, sen drog vi till Ms tvillingsyrra och så fick hon en miniros i fin kruka, hallontryffel och en hembakt foccacia som jag slängde ihop på morgonen. hoppas det uppskattades.


vi fikade där med hennes barn, Ms barn ( vissa)  och deras pappa. trevligt. M fick thomas bodströms biografi om sossarna och ett par intersporttofflor ( efter lite tips från mig)  sen åkte vi hem och jag lagade iordning lite middag till Ms alla barn och respektivar, eller nja david hade med sig en kompis, man tager vad man haver ;) . att daniella och andreas hade med sig en platta öl och snus gjorde maaken ännu gladare.  det blev lite grillmat, marinerad fläskytterfilé med en kall potatissallad men vinegrette, bea, och mynta/tzatzikisås, grillad majs och tomat, och kryddsalami och  oliver on the side. .  gott serru. men lite lite för lite. aja. tror ingen brydde sig nämnvärt, men jag panikar över sånt.


lagom till efterrätten dök arvid och son upp. så trevligt så. bestämde mig faktiskt tidigt att jag inte skulle baka ihjäl mig idag, utan körde med en snabb tårta med grädde och lemoncurd mellan marängbottnar, pimpad med jordgubbar, röda vinbär, mynta och choklad. snygg blev den iaf. och god var den. men lite ångest fick jag för att jag inte bakat mer. knäpp på rikt misstänker jag.


efter ett tag dök även ronnie in. och vi satt ute och småkidsen lekte till 22. inte illa. supernice. lillan somnade gott vid 2230, och jag har hunnit med det mesta av städa upp jobbet.  väldigt lyckad dag. trevliga människor. puss på er.



 

den ser iaf avancerad ut. pyttelite.




Ovido - Quiz & Flashcards