Direktlänk till inlägg 25 juli 2011

lovely day

Av Chillidill - 25 juli 2011 19:00

hade faktiskt ställt väckarklockan idag. inte illa. vaknade dock lite tidigare. tog en chillfrulle och drog sen till v-ås för att hälsa på tirve med familj i sällskap med anders och martin. himla trevlans. satt och snacka skit i köket. kändes väldigt 98, jag var fetare bara, anders hade annan frippa och tirves karl var mkt trevligare nu än då ( var en ny karl nu), och dessutom finns det fler i våraliv nu ( sambos, kids, fru, man) i bilden nu.  kanske en och annan åldersskavank bör läggas till också, men va fan vi är fortfarande snygga.


efter lite fika droppade anders av, och vi andra drog ner på stan och käkade lunch. sen blev det lite lightshopping. martin och tirve fick vara skosmakråd, och jag köpte ngra fler cupcakesformar. haha. och ngra mindre grejer till M som fyller år på ons. försökte köpa mammatights på hm, men tydligen prioriteras inte det vid ombyggnationen så den är nedlags fram till sept - okt. tack för den, era as. finns typ inga ställen att köpa mammakläder på.


drog en fika till på stan, blev en light cola ( inte av antifett anledning, gillar helt enkelt inte vanlig cola lika mkt).  och en chokladbiskvi. grymt god, måste baka snarast. tackade för mig och tog ett pitstop på vägen hem i sala för att bara springa in på hm och handla mina mammatights där, men icke. där fanns bara i stl xxxl, xl, och l. nä, tack. tröstade mig med att köpa ett nagellack, och ett läppglans. ovanligt. (ironi)


kom hem och hittade ungen hos grannen lekandes med 3 andra kids. fick en hjärtlig kram. snackade lite med grannen ronnie. sen så badade han med alla kidsen i sin pool. under tiden så stekte jag på lite pyttipanna till kidsen som de sen kom och åt.. bra deal. mkt lek, och ett glatt humör. inte illa.


nu sitter vi inne och tittar på barnprogram och bara softar. men kort sammanfattat grym dag. häng med kvalitetsmänniskor, lightshopping i solsken, och glada barn när man kommer hem. tänk om man kunde ta en fanta och rosé på det här nu. äh, fan gör inget en sån hära dag.


 
 
Ingen bild

Tirve

25 juli 2011 22:45

Vad hade jag för otrevlig karl -98? ;-)

Chillidill

29 juli 2011 19:46

Var det inte han henke.eller vad han hette. otrevligt var han väl inte men den nye är mkt mkt bättre. ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:27


Kompisselfie

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:10

Tänk för att jag är det. No excuses what so ever. Inte mitt fel är bara så. Till och med så sjukt bra att jag sitter på en tonårsblogg och regerar typ. Och jag hatar att autokorrekt går in och skriver stor bokstav efter punkt. Rätta mig inte. Jag vil...

Av Chillidill - 23 april 2013 07:40

Skönt. Aningens mycket att ta tag i men. Känns bra. Kommer bli en fin vecka. ...

Av Chillidill - 22 april 2013 19:00

Idag har vi varit hemma och kollat av orken. Och herregud vad ungen har ätit. Men inte sovit. Men på fm var vi ute och lekte lite. Efter lunch har vi varit inne eftersom det blev regn. Trist. Men det har varit bra, och pluppen har skrattat idag och...

Av Chillidill - 18 april 2013 15:49

Lillen har varit sämre idag. Pipig och hängig. Sovit i massor och inte haft ngn ork. Inte så konstigt när han bara dricker vätskeersättning och inte får behålla ens det. Plutten. Dessutom har det regnat hela dagen, blää. Men lagom till dagishämtn...

Ovido - Quiz & Flashcards