Alla inlägg den 23 juli 2011

Av Chillidill - 23 juli 2011 20:56

 det är en donna som verkligen borde ha utnyttjat rehab mer. trist. grym röst.

Av Chillidill - 23 juli 2011 19:59

satt hemma och bara kollade på TV. blev sjukt sänkt av norgeskiten. helt vansinnigt. därför var det så skönt att faktiskt ha ngt inbokat. att få åka bort ett tag. vi drog till sala för lite häng med malin och rickard. kidsen lekte, N blev tokspeedad. vi åt mat och sen fikade vi cupecakes som jag tog med mig. snodde även med mig lite röda vinbär, ska göra ännu mer saft. (gjorde lite mer körsbärssaft igår. innan dess har jag hunnit med en batch svartvinbärsoch körsbärssaft. manisk i know).


efter det så åkte vi till fredrik och ulrica. mkt trevligt. N öste järnet även där. efter det blev det sushinköp och N fick en burgare och pommes.


nu soffhäng. inte illa..

btw, arvid kom hit imorse och sa att så fort han kommer hit ( och det är ofta) så sitter jag i samma hörn av soffan och fipplar med datorn. fick mig en liten tankeställare, kanske dags att byta hörn. ;-)






Av Chillidill - 23 juli 2011 10:04

påbörjade ett inlägg om att alla extremister är fega, icke-tänkande människor som inte kan/vågar tänka själva. men insåg att jag måste sortera lite tankar. lite för enkelt att bara skriva att det är prutt och bajs, och knappast så djuplodande som jag faktiskt skulle vilja va. ( ibland kan även jag tänka till).


över ett 80-tal ungdomar har dött pga att en utklädd man har gått omkring och skjutit ursinningslöst i 2 timmar. han har dessutom konstruerat en bomb med avsikt att döda och skada ett flertal i centrala oslo. en  "stackare" utan ryggrad eller samvete. galet. minst sagt.


enligt tidningarna vill ha ge en förklaring till polisen nu. svaret på frågan varför lyser med sin frånvaro, men HUR kan detta förklaras?


enligt norsk lag så är det högsta straffet 21 år. 21 år för i över 80-tal döda. känns sisådär.






Ovido - Quiz & Flashcards