Alla inlägg under juni 2011

Av Chillidill - 3 juni 2011 21:47

tralalala...

vaknade efter kl. 8 idag. fick väcka ungen som levde rövare igår till 22. hon blev tokexalterad utav kortspelet och satt och skrek råtta (ruter åtta). roligt hade hon.


21 grader fick faktiskt hoppa i jag också. men lillan har nog badat av och till sen hon gick upp imorse. tog årets premiärdop. helt ok faktiskt. hängmattan har kommit fram, och solkrämen har jag hittat längst bak i skåpet.


på em fick vi besök av thelwin med faster och föräldrar. som tur är hade vi bakat en seg rabarberkaka som fick tummen upp. god är den. n badade lite mer.


sen drog vi till faster veras och åt grillat ( lite dyrt kanske, men gott), snackade lite och lyssnade på musik. när vi kom hem så duschade jag av en mkt skitig unge, som sedan somnade sittandes redan kl.20


imorg. blir det tittning på läderloppet ( lokalt triathlon). och vi hejar så klart lite extra på tea. blir fint det.





Av Chillidill - 2 juni 2011 21:23

skönt.


föremålet för festen var nöjd. han fick en fet klocka från nixon från oss och ett halsband med dog tags. fint tyckte jag. och en herrans massa pengar på det.


och jag, jag åt en herrans massa smörgåstårta. och en alldeles för stor bit marängtårta. och solen dök fram. och jag kramades. en del.


bäst nu. sitter på altanen och spelar kort med dotter daniella och hennes kille, mkt snacks, och övertrött 4åring. och så jag. mkt skratt, satans trevligt kort sagt. värt hur mkt som helst, häng med dom man faktiskt älskar. oslagbart.

Av Chillidill - 1 juni 2011 20:44

the day:


conclusion:

first there was rain

then the wind

then the sun

then the idiot that didn´t show up. trots att studenterna pröjsat 11 fucking tusen spänn för ett sketet flak. congratz.

then there was a burger

then there was a poolthing.

then there was some salad at ´my husband´s ex´s place.

then we went home.

then there was some swimming in the little pool

then there ws some hugging with the meaning of my life

then there was laleh

and now a feeling of relief.



Av Chillidill - 1 juni 2011 08:57

gårdagens känsla:



summervibbar. klänning på jobbet. blåst som satan AS USUAL. men ändå. varmt. mamma var barnvakt, och tog hand om livets mening. jag behövde inte stressa hem från jobbet. handlade jordgubbar. och njöt. kände mig till  och med lite snygg. inte illa. inte heller så tjock, bra känsla.


dagens känsla:

fet, ful och lite lite äcklig. känner mig så kolosalt ofräscht så att om bara två kvinnor fanns kvar på jorden och jag var en och susan boyle var den andra skulle jag sitta orörd och boyle vara the hottie. ingen bra magkänsla, och vädret lovar regn och lite rusk. blääää.


 susan boyle






Skapa flashcards