Alla inlägg den 29 juni 2011

Av Chillidill - 29 juni 2011 21:50

har haft en mkt bra dag. igen. började dagen med rejäl sovmorgon ( i småbarnsmammornas värld, dvs kl.8) det värsta var att ungen inte vaknade förrän efter 9, men jag var tvungen att massa mitt trötta aschle ur sängen för att jag hade klipptid 9. blev klippt, tog bort allt gammalt slitna. och det var mkt nu. men jag var så långhårig nu så troligen ser ingen att jag ens har klippt mig. men jag kännert och det är kanonskönt. hem softade, gjorde lite skinkröra och bakpotatis, sommarmat för mig.


sen åkte vi ut till östa och hyrde en båt. en liten rackig aluminumbåt med liten motor. härligt. lillan var lite rädd till en början, men när hon fick hjälpa pappa att styra då blev det skojsigare. satan vad fint det är. blev väldans fiskesugen, faktiskt. hann springa på noahnelly på stranden lite senare så lillan fick leka lite. tycker det är galet vackert vid dalälven, och det är en ynnest att få bo så nära, och ha tillgång till så vacker natur. japp, nörd. i don´t care.


efter det så åkte vi till ingbo källor. mitt i urskogen finns en källa där det kommer upp grundvatten från botten. så vackert. går inte att fota ens, fångar inte känslan ett smack. bäst enligt N? att få dricka vattnet från källan.


middag blev en redig hamburgare här hemma och sen bidde det bad i poolen som idag kämpat sig upp till modiga 29 grader. kastade in en kladdis med äpplen för att bjussa grannen, så där fick vi fika på senheten. mkt nice.


har lagt lilla trollen nu. och ska strukturera upp verkligheten lite, och sen heada mot sängen och Tvn.


 

missvisande bild. mkt vackrare i verkligheten. reality kicks ass.


 

captain


 

mumsigt vatten.

Ovido - Quiz & Flashcards