Alla inlägg den 26 juni 2011

Av Chillidill - 26 juni 2011 09:08

alltså när jag vaknar på morgonen ser jag ut som ett ras. tuttar åt alla håll och kanter och det tar fram tills em för rumpan att dragit upp sig hyfsat. för att inte snacka om det grymt sexiga ögonen med rödsprängd kant som inramning. seriöst, ser ut som om jag mer passar in i grottkultur för x antal miljoner år sen.  för att komma i fas ska det tvättas och smörjas och sen sprutlackeras med diverse FÄRGER, inget annat. haha, billiga skämt undanbedes för att iaf inte vara helt glåmig.


en jobbdag masar jag mig upp 6.20-6.30 klär på mig, tvättar fejjan, smörjer fejjan. deo, borstar håret sminkar mig, väcker ungen, klär på. borstar tänder ( och håret om jag får) och vid 7 sitter vi i bilen. det går snabbt och effektivt. så min sminkning och hårfixning tar inte så läng tid, men den måste göras. skulle ha väldigt svårt att gå till jobbet helt omejkad. och ja, jag kanske inte är riktigt så ful som jag känner mig på morgonen, men visst blir det en förbättring med lite make-up.


en nackdel är att lillan 4 år, alltid vill sminka sig  när vi ska iväg på ngt som hon uppfattar som festligt. och sen blir hon skitarg och ledsen när jag säger nej. ' varför får inte jag bli fin om du ska?" och hon köper inte förklaringar som ' mamma är mkt äldre än du och måste ha smink för att känna sig mänsklig" hmmm. förslag?


killar, vad gör dom? jag vad gör dom? ingen aning liksom. sköljer fejjan och fixar hår? och ändå ser de bra ut. satan vad orättvist. (alltså vissa, andra är ju omöjliga fall, de skulle kunna sitta timmar hos en beautyfixare forever), japp de tjejerna finns också. sen finns det dom som bara är så där galet naturligt vackra hela tiden. avskyr dom.


men det kände ibland när jag tittar på mig själv med en osminkad fejja, att jag faktiskt faktiskt kan gilla det jag ser i spegeln.


Skapa flashcards