Alla inlägg den 23 juni 2011

Av Chillidill - 23 juni 2011 19:43

idag har det vräkt ner regn. i massor. så var det de här med sommarhits. de finns ju vissa givna " regler" när det gäller dom, oavsett om de är på svenska eller engelska. det måste finnas en en hook direkt i början, man måste känna igen den efter 2 takter, och sen ska det finnas en bra untz, untz faktor. och refrängen måste sätta sig direkt. texten får dessutom inte vara svårt. allt detta naturligtvis för att de ska kunna gå att skrålas på fyllan, alternativt av dagisbarn. ( därför är det lite konstigt att bailando, och paradisio blev så stora sommarhitar, men de har en untz, untzfaktor som slår igenom ben och märg). Sen finns det ju naturligtvis sommarhitsen som är lugna, som också de är väldigt skrålvänliga.


det ska även andas sex och kärlek, vänskap och finlir. vi ska få känna oss som stekare hela högen som är snygga och lät kan steka allt och alla vi vill i vår omgivning. kalas.


OM SANNINGEN SKA FRAM är en given sommarhit. den har allt. bortsett från en snygg sångare. men det är väl inte hans fel. men det brukar ofta vara en snygg frontperson.


ex på förra årets sommarhits är waka, waka, stereo love, mikrofonkåt, från och med du. ja ni hajjar.


annars är en av mina sommarfavvos magnus ugglatributen till sommarplågan; trubaduren klockren. har väl fallit för det charmörtrixet för läääängelängesen.



så därför undrar jag om detta verkligen blir en sommarhit. men de sjunger om naket, och sex.  och avundsjuka, så igenkänningsfaktorn är hög. ( om jag är avundsjuk, har varit, men inte så mkt nu alls. tar bara massa onödig energi. bäst att vänta tills det finns ngn anledning till det. det borde funka. har själv inte bestämt mig för om jag hissa och dissar detta.


tror jag hissar faktiskt.

Ovido - Quiz & Flashcards