Direktlänk till inlägg 18 juni 2011

semester, regniga apor och family values

Av Chillidill - 18 juni 2011 18:34

slutade jobbet i tors. avslutade med en hel del skönt skitsnack och skratt och inte att förglömma det sedvanliga plockaundanstressen. inser att jag verkligen har trivts denna termin. och trots att jag varit borta länge pga. den dumma lunginflammationen, och allt skit som följde den, tycker jag mig ha fått lära känna ngra riktiga godingar ( bra folk med hjärta) . lovely. det är lyx på jobbet. hoppas och tror att jag har gjort intryck på ngra stackare. ser framemot att lära känna folk ännu mer.

hade dock ett snack med jenny igår och jag inser att jag saknar vissa från förra jobbet. mkt. ska ev. träffa henne nästa vecka. få se om det blir ngt då.


men nu har jag officiellt semester. och det är inte illa. är faktiskt lite slut. längtar efter sovmorgnar,sena frukostar och bad. ( om det nu blir ngt fint väder ngn gång igen) men hajja ledig. ledig. bra satan.



tillbringade första semesterdagen med att gå på furuvik i hällregn med hela Ns dagis och fritids. packade ner regnkläder till N, men gick själv i shorts och tisha. idiot alltså. kollade på djuren, men blev anfallna av ca 20-30 fiskmåsar när vi satt ute och åt. vidrigt. de bajsade och snodde mat.  jag vägrade ju i vanlig ordning att åka karuseller, men snälla föräldrar tog med N så hon fick åka. och hon hade superskoj i 30 min. innan regnet kom. sen vräkte det ner. oavbrutet. värdo. som tur var hade tea påverkat mig så att jag plockade ner regnkläder till N. tur det. själv blev jag  iskall och grinig. pröjsade 28 spänn för en liten strips och då menar jag liten. gick in på herrtoan och N hittade ett bra ställe att tvätta händerna i. hann precis stoppa henne från att stoppa ner händerna i urinoaren. fräscht. aja.


väl hemma så upptäckte jag att jag tagit fel nyckel, så vi kom inte in. bilnyckeln var även den i tryggt förvar inomhus. och ja, det regnade fortfarande. maken var i sala och skulle sova över, och kidsen var i  jönköping. som tur var fick jag tag i makens syrra. hon kom över och släppte in oss. sen tillbringade jag halva kvällen med att leta nyckel, vilken jag fann i nyckelskåpet till slut.


idag har vi varit hos b-ströms. inte illa. vi firade min mor lite försenat. hon fick en schysst champagne, rosé, och dyra praliner. hoppas det dög. vi stannade länge så N fick sin efterlängtade mormors dos. välbehövligt. även för mig.


välhemma har det tjafsats en del, tydligen en sån dag för lillan. trist satan. tur att det finns dvd och en hel del godis till mig. orka. aja.







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:27


Kompisselfie

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:10

Tänk för att jag är det. No excuses what so ever. Inte mitt fel är bara så. Till och med så sjukt bra att jag sitter på en tonårsblogg och regerar typ. Och jag hatar att autokorrekt går in och skriver stor bokstav efter punkt. Rätta mig inte. Jag vil...

Av Chillidill - 23 april 2013 07:40

Skönt. Aningens mycket att ta tag i men. Känns bra. Kommer bli en fin vecka. ...

Av Chillidill - 22 april 2013 19:00

Idag har vi varit hemma och kollat av orken. Och herregud vad ungen har ätit. Men inte sovit. Men på fm var vi ute och lekte lite. Efter lunch har vi varit inne eftersom det blev regn. Trist. Men det har varit bra, och pluppen har skrattat idag och...

Av Chillidill - 18 april 2013 15:49

Lillen har varit sämre idag. Pipig och hängig. Sovit i massor och inte haft ngn ork. Inte så konstigt när han bara dricker vätskeersättning och inte får behålla ens det. Plutten. Dessutom har det regnat hela dagen, blää. Men lagom till dagishämtn...

Ovido - Quiz & Flashcards