Alla inlägg under maj 2011

Av Chillidill - 11 maj 2011 20:54


att inte veta grejer gör mig galen. är man ett planeringsfreak så funkar det inte riktigt i min skalle. jag kan ha tokkaos runt omkring mig, men om m ska åka och handla skriver jag exakt vilken sorts röda äpplen han ska köpa, och hur många. blir inte nöjd om han kommer hem med färre eller fel sort. det leder till att jag 100/98 är den som handlar mat. detsamma gäller alla produkter som har med hemmet att göra.


det är därför jag inte riktigt kan gilla läget ju nu. jag kan inte styra vad som ska hända, inte heller andras känslor eller hur de agerar. hatart.


men ändå så mkt annat som är positivt. så det vinner liksom. nya bekantskaper på jobbet gör att det känns riktigt roligt att jobba. en gammal bekantskap på jobbet, som har stärkts de senaste åren betyder hur mkt som helst. men ändå det är som ett obehagligt skav i kroppen. men är glad att jag faktiskt är en positiv jäkel. jag grejart. lätt. men det stör att jag inte kan kontrollera allt. surt.






Av Chillidill - 8 maj 2011 19:11






Detta  har jag gått och trallat en hel dag nu. blev helt hooked första gången jag hörde den på radion. kollade in videon och blev lite perplex. en snubbe som såg ut som bingo rimérs pappa lajade runt i ett h&mlinne, och videon var riktigt trashig. medvetet? vet inte. men tjejer som ligger upp och ner och sprattlar i genomskinliga strumpbyxor med gällehäng, känns iallafall inte i min värld så himla upphetsade. men vad vet jag, jag är varken gay, eller kille.


however, låten sätter sig som ett klistermärke direkt oavsett om man gillar den eller inte. som boten anna. gick inte att komma ifrån. satt som ett satans hubbabubba i skallen. tror denna kan bli lika jobbig.


summerar helgen som rolig, men intensiv. är galet slut, har bakat som en galning i fre. , firat som en galning igår, och idag har vi hängt hela dagen jag och lillan.  vi har hälsat på faster ewa, och kusin emma, hängt i lekparken, klättrat i träd, lekt en himla massa i sandlådan, och längtat efter emilia. när väl emilia kom hit, så bråkades det en hel del. tror kofi annan hade tyckte att den där palestinafrågan var en baggis i jämförelse med detta. men mellan varven så lekte de great. tjejer. jag har fått skura altanen och bordet efter två utkastade glas med saft. nice. men det är konstigt nog bara en skitsak, för när de leker bra så är det värt hur mkt som helst. man får ta skit emellan. men trots en bra och solig helg är jag väldigt trött och känner mig attraktiv som moder theresa. don´t worry my soul is still tainted, though.



det vore kanske nice o ngn sate ville ligga med mig nu, för att få känna sig lite smickrad.



eric amarillo, eller bingos farsa?


Av Chillidill - 8 maj 2011 09:24

   Fika på sängen som gjordes under övervakning av födelsedagsbarnet. Hon ville veta vad hon skulle få. Sen paketöppning i sängen. storasyrran med sambo dök upp på fm. sen hann hon med en testcykling av sparkcykeln innan resten av släkten kom. sen kalasades det fram till 1930. både mamma och unge stupade i sängen med kläderna på. men ungen var både glad och smutsig vid läggdags. Bästa presenten? cykeln som hon fick i förskott var ju klart en favvo, likaså sparkcykeln, och pruttleran. men många paket var " så fiiina" enligt födelsedagsbarnet.  bra dag alltså. och tårtoblat, helt ok. svårt att få ner kanterna bara.


lyckades även hetsa ner bakandet. det blev en chokladpaj, rosa märänger, kolakakor, chokladmuffins, och så tårtan förstås. mental note: ahlgrens bilarfluff är gott.


  


 


 


 


 

Av Chillidill - 4 maj 2011 19:02

helt galet toktrött i ögonen. har jobbat järnet nu i 3 dagar, det har varit roligt och intensivt. vissa missar har  gjort men bara att ta lärdom av det de kommande dagarna. var på studiebesök i uppis igår. åt i saluhallen och hann faktiskt handla lite underbart doftande kaffebönor från etiopen, och grymt doftande te med blåbär och tranbärssmak. blev lite dyrt men kan inte låta bli. kvalitétskaffe och te i så burkar och smak och doftandet innan jag betämmer mig har samma dragningskraft på mig som en gratis nätporrsida har på ett gäng hormonstinna tonåringar utan större egen sexuell erfarenhet. ( utgår bara från mina fördomar ) sitter och dricker en grymt god kopp te i nuläget. lillan kollar på pokemon på vhs IGEN. hajjar inte ens att hon gillar den gamla skiten. aja.


tillbaka till jobbet. satt och tokkorrläste artiklar i löpandebandsanda i 2 timmar tills det kändes som ögonen blödde. låter kanske inte så farligt,men att sitta så koncentrerad och samtidigt behöva tänka, är inte det lättaste. inte för mig, är inte så smart. åkte hem direkt efter jobbet, var alldeles för trött för att orka tänka mer idag.


på vägen hem så stod en bil med varningsblinkers  utmed vägen. stannade och det var en dam i 50års åldern med kokande bil och utan mobil. lånade ut min ( lite tveksam dock), erbjöd henne skjuts, men hon fick till slut tag i en bilmekaniker som skulle komma till platsen. hon var väldigt tacksam och det kändes faktiskt väldigt bra att  kunna hjälpa till, och att vilja göra det. hon hade stått där ett tag utan att ngn stannat. surt... led verkligen med henne, och hade kunnat skjutsa henne nästan var som helst för att kunna hjälpa till ( norrlandsgränsen hade dock varit lite väl långt)  verkar som att jag kanske är en god människa after all. satan vad nice.





Av Chillidill - 1 maj 2011 21:31

valborg firades utan pompa och ståt utan i goda vänner lag. tea med familj kom hit och vi grillade. gjorde en grym cocacolamarinad som kickade rumpa. den förgyllde en fläskytterfilé och lite champinjoner. det kombinerades med god ugnspotatis och majskolvar, bea,vitlöksbröd och tzatsiki en underbart hederlig svenssonsgrill. eller nja, det är kanske mer  flinta och pommes.  men gott var det. satt ute i blåsten och det underbara 7 gradiga vädret. gick in och åt efterrätt. hade gjort en frosen cheesecake för att fjäska för tea. tror den gick hem. sen lekte kidsen kanon, vi snackade om teddybjörnar, kermit och drog ett och annat asgarv. sen spelade kidsen innebandy i källaren och noah levde ut sina demoner. underbart att se.


sen drog vi till gysinge. vinterjacka, vantar och mössa på. iskallt. men kidsen var ur nöjda. och en mkt trött unge somnade i bilen hem. och det är för henne man gör sånt. själv skulle jag kunnat suttit hemma och softat, men vilka grejer man gör för sitt lilla hjärta. mäktigt.


 


kollar in brasan.


   


tea är valborgsklädd i termobrallor. hängslena ser jädrigt mysko ut därbak.



Ovido - Quiz & Flashcards