Alla inlägg den 19 maj 2011

Av Chillidill - 19 maj 2011 18:06

min käre kollega per brukar kolla in min blogg lite då och då, och har dragit av en och annan kommentar om att jag lagt upp skitlåtar. vilket jag villigt erkännner att jag gör. är en sucker för kommersiellt skit, och eurodisco. i admit. men har faktiskt en musiksmak också. så därför bara för dig, så det är här är bra musik.


melissa horn. blir som en blött försvarslös gråtfläck av denna underbara röst. och texten. känner igen avundsjukan fula ansikte som hon så vackert skildrar. melissa horn bjussar inte bara på bra musik och texter, utan av en bit av sin själ. mmmm.




eva dahlgren. denna låt var länge en kandidat som sång på mitt bröllop, men trillade ut i den sista gallringen. ( det blev istället håll mitt hjärta och bridge over troubled water ) Det mesta som dahlgren rör blir magiskt. kolla bara in efva attling, hon gör ju stor succé med sin smyckes/glasögons/glaskollektion. hade aldrig hänt om hon fortfarand ehade varit ihop med niklas strömstedt



älskar älskar bo kaspers. älskar deras skamlös flirt med cuba ( är det det förresten? de latinska rytmerna blandad med stiff svenskhet och underfunderliga texterna. finns å himla många låtar men tror denna faller per mest i smaken.



alltså skulle kunna lägga upp hur mkt bra musik som helst; men jag avslutar med en amerikansk donna med grym röst. jewel



och nä gillar verkligen inte bara ballader. men det bidde så nu. håll tillgodo per and others.

Ovido - Quiz & Flashcards