Alla inlägg den 12 maj 2011

Av Chillidill - 12 maj 2011 21:05

" när jag blir stor ska jag bli runas ( en tjej på dagis som är ett år yngre) lärare. Jag har redan lärt henne en sak. hur man går fart. men när jag är läraren så ska hon få lära sig en till sak".


verkar inte som om hon har så höga tankar om mitt jobb om hon tror att det är den inlärningstakten som gäller.

Av Chillidill - 12 maj 2011 17:50

bra dag på jobbet. men har seriöst ett litet längt på rikt att få sitta ner som slänga käft med mina kollegor i lugn och ro. nu hinner man sitta ner max 10 min och börja snacka om ngt intressant, roligt, whatever;  jobbrelaterat likväl som privat, så hinner man liksom aldrig riktigt avsluta. alla är på väg ngnstans.


slutade en timme vanligare idag, och kom faktiskt iväg i tid. hämtade livets mening på förskolan, åkte och handlade en ring på smyckeaffären som hon önkat sig. hon valde en silvrig med en blå "sten" iform av ett hjärta. hon var så stolt.


efter det köpte vi varsin glass som vi skulle äta efter maten. maten som idag bestod av en frysvariant av flygande jakob. helt ok som mat alternativ. men panikar lite över att halvfabrikanten verkar dominera  här hemma just nu. men ska laga lite mat i helgen hade jag tänkt. men iofs, lör är vi borta och på sön så ska jag och lillan ev. åka och handla kläder. aja. få se. tur att lillan får hemlagat på dagis iaf.


  THE RING



 

Min glass och blää. Första och sista gången.



 

N valde en klassiker, sandwich. blev avis. nu är det soffhäng framför födelsedagsfilmen Aladdin. Jag längtar mest tills filmen är slut och vi ska kolla in extramaterialet iform av Singalong.


Skapa flashcards