Alla inlägg den 18 april 2011

Av Chillidill - 18 april 2011 18:24

vaknade inatt av att halsen var tjock satan och med skärande smärta. har kört nässpray deluxe hela dagen. men vad gör det liksom? en förkylning överlever man ju. (om jag inte har förmånen att testa halsfluss. det har jag faktiskt inte haft). har gått som fastlimmad vid nässprayen idag, skön känsla. annars så går magen framåt. (intressant mening). den har hållt sig i schack hela dagen, kungligt. har ätit kvalitétsmat som lapskojs och fiskbullar, men toppar med lite äpple idag. fick ett toksug. misstänker att kroppen kräver lite vitaminer nu efter denna urtömning. märker även att min kaliumbrist inte helt är åtgärdad trots droppet, ständigt saltsugen och översaltar allt. har även druckit mkt vätskeersättning. den med hallonsmak är ok. den med apelsin påminner om alldeles för många bakisdagar då man desperat hinkade resorb för att stilla den värsta ångesten och baksmällan. gick väl så där med båda två. men lik förbannat var man där nästa helg igen. urk. misstänker att det bara fanns apelsinsmak back then. men kan inte med smaken alls nu. tacka vet jag hallon.



livet lilla mening har varit en helt annan unge idag. hon har varit sitt vanliga uppkäftiga trotsunge, men pauser för lite okontrollerad gråt.  men så mkt bättre, inte ens ngn feber på em. dock fortfarande smittsam och väldigt hostig. men det är så skönt att få träffa lilla trotset igen.


hon blev överlycklig idag när hon likt en katt kastade sig på golvet i solen som kom in genom fönstret och bara njöt. hon har faktiskt fått varit ute i en hel kvart idag. men jag har lovat henne att hon ska få vara ute lite imorg.


lite märkligt. undertiden jag var sjuk, så kom våren. känner mig lite som en björn som vaknat upp ur sitt idé. märkligt.



Ovido - Quiz & Flashcards