Direktlänk till inlägg 1 april 2011

finns det ljus i slutet av tunneln månne? ( en lång sjukdomsrabbling, jädrigt osexigt)

Av Chillidill - 1 april 2011 19:09

har varit bra tyst här på bloggen. blir ju lätt så man man har lunginflammation.  harru inte haft det, testa inte.blev helt däckad förra lör, masade mig till läkare som konstaterade trolig lunginflammation. jag hade en sänka på runt 100 ( vid över 10 så räknas det som att man har en infektion). fortsatte vara superdålig, och fick tid idag igen. hade idag en sänka på 140, så värre infektion i kroppen alltså.

snälla styvdottern fick rart styra bilen mot uppis och efter en härlig sväng på infektionskliniken i fem timmar konstaterades att "troligen" en ovanlig bacill som krypit ner i lungorna och orsakat en ovanlig lunginflammation. great. ny pencillin och sjukskriven i två veckor till ( men den kan kortas ner som jag orkar lite tidigare, men det ska skyndas långsamt här. det har tom jag fattat nu) har faktiskt varit riktigt risig nu, länge. så det är bara att erkänna, jag är superhjälte, ganska  dödlig faktiskt. men seriöst förr dog folk av sånt här. och jag lovar, jag hajjar det. bläää.


men nu så med nu RÄTT medicin kommer jag bli frisk som en nötkärna in no time, eller nja in time kanske stämmer bättre. men känns som att jag iaf ser banan, även om jag inte är på den än.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:27


Kompisselfie

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:10

Tänk för att jag är det. No excuses what so ever. Inte mitt fel är bara så. Till och med så sjukt bra att jag sitter på en tonårsblogg och regerar typ. Och jag hatar att autokorrekt går in och skriver stor bokstav efter punkt. Rätta mig inte. Jag vil...

Av Chillidill - 23 april 2013 07:40

Skönt. Aningens mycket att ta tag i men. Känns bra. Kommer bli en fin vecka. ...

Av Chillidill - 22 april 2013 19:00

Idag har vi varit hemma och kollat av orken. Och herregud vad ungen har ätit. Men inte sovit. Men på fm var vi ute och lekte lite. Efter lunch har vi varit inne eftersom det blev regn. Trist. Men det har varit bra, och pluppen har skrattat idag och...

Av Chillidill - 18 april 2013 15:49

Lillen har varit sämre idag. Pipig och hängig. Sovit i massor och inte haft ngn ork. Inte så konstigt när han bara dricker vätskeersättning och inte får behålla ens det. Plutten. Dessutom har det regnat hela dagen, blää. Men lagom till dagishämtn...

Ovido - Quiz & Flashcards