Direktlänk till inlägg 22 februari 2011

låååång dag

Av Chillidill - 22 februari 2011 17:14

blev väckt imorse vid 6.15, tydligen så hade jag sovit för länge och lillan hade väntat och väntat på att jag skulle vaknat, men hade sen tagit ett beslut att väcka mig, enligt hennes egen utsago iaf. misstänker att hon vaknade 5 sek, innan hon väckte mig. sen tjatade hon upp mig 7.30 för att hon var sååååå hungrig. efter en liten drickyoggi, så var hon sååååå mätt. hmmm.


tillbringade fm i en dimma. men kastade iaf in 2 surdegsbröd som stått på jäsning sen igår. ( gott blev det). städade hela undervåningen som projekt idag, dammade, dammsög och våttorkade. ja just, strök kläder. hatar att stryka. gillar skjortor och blusar apmkt, men har knappt nåra eftersom jag verkligen hatar hatar att stryka. värdogrej. ( var visst hyfsat produktiv på fm iaf).


 sen målade vi med målarfärg, det funkade faktiskt ganska ok tills hon hittade såpbubblor som hon ville blåsa med inne. det fick hon inte så då hällde hon det från burk till burk, tills hon blött ner hela sig, och tydligen var det mitt fel.


efter lunch begav vi oss till affären, och sen snackade jag lite med grannen. undertiden drog ungen ner på deras tomt och efter ett tag hörde jag ett litet pip. då satt hon fast i snön. efter lite meck så kom hon upp, trött, gråtandes och snö i skon, så då ville hon in. försökte få henne att göra ngt själv. men allt var sååååå trååååååkigt.....  kapitulerade och satte på TVn. trist men sant. hittade iallafall på att vi skulle göra play dohlera. vilket fick godkänt, men resulterade i 1 dl mjöl i besticklådan och en utplattad hög på fastkletad på det nytorkade vardagsrumsgolvet.


 gjorde kyckling och ris till middag. . ris är ssåååååååååå äckligt tydligen idag.


ja som sagt, lite motstånd idag. trist. men hon måste väl få ha en dålig dag hon också. imorg. bär det av till dagis. jag ska jobba, får se hur länge det blir för n ska ha vasalopp på dagis som hon vill att jag tittar på, så risken är väl att hon följer med hem sen. så det blir nog bara ngra timmar på dagis då. synd. men får väl jobba när hon lagt sig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:27


Kompisselfie

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:10

Tänk för att jag är det. No excuses what so ever. Inte mitt fel är bara så. Till och med så sjukt bra att jag sitter på en tonårsblogg och regerar typ. Och jag hatar att autokorrekt går in och skriver stor bokstav efter punkt. Rätta mig inte. Jag vil...

Av Chillidill - 23 april 2013 07:40

Skönt. Aningens mycket att ta tag i men. Känns bra. Kommer bli en fin vecka. ...

Av Chillidill - 22 april 2013 19:00

Idag har vi varit hemma och kollat av orken. Och herregud vad ungen har ätit. Men inte sovit. Men på fm var vi ute och lekte lite. Efter lunch har vi varit inne eftersom det blev regn. Trist. Men det har varit bra, och pluppen har skrattat idag och...

Av Chillidill - 18 april 2013 15:49

Lillen har varit sämre idag. Pipig och hängig. Sovit i massor och inte haft ngn ork. Inte så konstigt när han bara dricker vätskeersättning och inte får behålla ens det. Plutten. Dessutom har det regnat hela dagen, blää. Men lagom till dagishämtn...

Ovido - Quiz & Flashcards