Alla inlägg den 22 februari 2011

Av Chillidill - 22 februari 2011 19:34

ordväxling mellan mig och n, 3 år och 9 mån.


-men mamma, han på bompat pratar inte svenska.

- vilket språk pratar du?

- svenska ju. (attityd, är du knäpp, tror du inte jag vet vilket språk jag talar)

- men förstår du vad han säger?

- ja, nästan. eller han pratar jobbigt. han pratar låtsatssvenska. jag vill inte se. byt nu.


vi går tillsammans till TVn och jag får sen en snubbe utklädd till nils holgersson, och han snackar skånska. låtsatssvenska alltså.

Av Chillidill - 22 februari 2011 18:59

alltså ungar. helt galet. äntligen kom älskade emilia. och min unge hoppade upp och ner som en speedad duracellkanin. märks att hon inte gått på dagis. helt speedad, hämtade katten bar honom upp och ner. sen pysslades det lite med play doh. sen skreks det en jädra massa. helt galet. hörde inte ens vad jag tänkte. men de verkade ha kul. sen blev de osams som bara de kan bli. " Jag vill att emilia ska gå hem, skreks det bland annat från vårt håll. kändes som det var krig och föräldrarna försökte medla. jag lovar historien i libyen är enklare att styra upp. tjejerna gillar verkligen varandra. men blir lätt osams. skriker och slåss, så himla mkt tjejer. men ändå vill de vara med varandra mest hela tiden. märkligt. idag blev det en timme. imorg. kommer de hänga på dagis. och båda var väldigt nöjda med de när de skildes åt trots att de 5 min innan skrikit och slagit varandra. weird.


nu blir det bad och dusch.

Av Chillidill - 22 februari 2011 17:14

blev väckt imorse vid 6.15, tydligen så hade jag sovit för länge och lillan hade väntat och väntat på att jag skulle vaknat, men hade sen tagit ett beslut att väcka mig, enligt hennes egen utsago iaf. misstänker att hon vaknade 5 sek, innan hon väckte mig. sen tjatade hon upp mig 7.30 för att hon var sååååå hungrig. efter en liten drickyoggi, så var hon sååååå mätt. hmmm.


tillbringade fm i en dimma. men kastade iaf in 2 surdegsbröd som stått på jäsning sen igår. ( gott blev det). städade hela undervåningen som projekt idag, dammade, dammsög och våttorkade. ja just, strök kläder. hatar att stryka. gillar skjortor och blusar apmkt, men har knappt nåra eftersom jag verkligen hatar hatar att stryka. värdogrej. ( var visst hyfsat produktiv på fm iaf).


 sen målade vi med målarfärg, det funkade faktiskt ganska ok tills hon hittade såpbubblor som hon ville blåsa med inne. det fick hon inte så då hällde hon det från burk till burk, tills hon blött ner hela sig, och tydligen var det mitt fel.


efter lunch begav vi oss till affären, och sen snackade jag lite med grannen. undertiden drog ungen ner på deras tomt och efter ett tag hörde jag ett litet pip. då satt hon fast i snön. efter lite meck så kom hon upp, trött, gråtandes och snö i skon, så då ville hon in. försökte få henne att göra ngt själv. men allt var sååååå trååååååkigt.....  kapitulerade och satte på TVn. trist men sant. hittade iallafall på att vi skulle göra play dohlera. vilket fick godkänt, men resulterade i 1 dl mjöl i besticklådan och en utplattad hög på fastkletad på det nytorkade vardagsrumsgolvet.


 gjorde kyckling och ris till middag. . ris är ssåååååååååå äckligt tydligen idag.


ja som sagt, lite motstånd idag. trist. men hon måste väl få ha en dålig dag hon också. imorg. bär det av till dagis. jag ska jobba, får se hur länge det blir för n ska ha vasalopp på dagis som hon vill att jag tittar på, så risken är väl att hon följer med hem sen. så det blir nog bara ngra timmar på dagis då. synd. men får väl jobba när hon lagt sig.

Ovido - Quiz & Flashcards