Alla inlägg den 21 februari 2011

Av Chillidill - 21 februari 2011 19:07

gosade med bebis. konstigt att de luktar så vansinnigt gott. tog med mig fika till mamman, pappan och storasyrran. blev maränghets med glass, bananer, chokladsås, och grädde. hovdessert, eller som det numer heter En Camilla Henemarkare. ( fniss) . naturligtvis utan glass för min skull. hatar vanilj.


drog hem, lagade overallen och gjorde iordning en broccolisoppa. lillan är ju tokig i broccoli och soppa. Men se på fanken, tydligen var det skitäckligt. " Den går inte ens att öta med sugrör"  Tryckte i henne ngra skedar, men stackarn kväljde varje gång.  Så hon slapp efter ett tag.


efter det har vi pysslat. jag plockade fram stora pärllådan, och tjatade järnet på att hon inte fick blanda pärlor, tappa pärlor. naggade mest hela tiden kändes det som. hon gjorde ett armband till pappa. kanonduktig. och jag höll på med ett lååångt halsband till henne. jag tappar ngra pärlor och säger :FANKEN. varvid lillan lägger huvudet på sne och säger: Det där lät väl inte så trevligt. det är ungefär som om du skulle säga bajskorv till mig, inte så trevligt. Det tycker iallafall Kina ( fröken på dagis). jag håller med. är helnöjd när lillan pysslat klart utan att ha drällt massor med pärlor på golvet, och sekunden senasre tappar jag mitt halsband och pärlorna studsar ner på golvet.


-SKIT, säger jag.

-Men tänk på vad du säger, säger lillan.

-MMM, men jag blev så ledsen, säger jag.

- Ja förstår det. Men det är sånt som händer, säger lillan.


Jag är så ägd.

Av Chillidill - 21 februari 2011 11:07

fick sovmorgon idag. n vaknade kl. 6.45, ville kolla på bompa, somnade om och vaknade vid 715. sen låg jag och halvslumrade undertiden hon kollade på bompa. efter lite frukostvägran och uthällning av ett glas juice i soffan, så fick det bli barnprogramsfritt och tvångssittning vid stora bordet till hon hade ätit upp en halv macka. det tog en halvtimme.


själv  har jag hunnit damma, dammsugit och dammtorkat på övervåningen. bra där. trist men skönt att hinna med. nu laddar lillan och jag för att åka till sala och titta på bebisar. har inte hunnit köpt presenter, men tar med mig ett nybakt surdegsbröd, chokladcookies med smarties, drömmar, och ett gäng maränger. har tänkt stanna till i sala och komplementeringsshoppa bananer, chokladsås, grädde och vaniljglas. inget slår en hovdessert.



Ovido - Quiz & Flashcards