Alla inlägg den 20 februari 2011

Av Chillidill - 20 februari 2011 19:58

masade mig faktiskt iväg till gymmet imorse. var itne så sugen imorse, och inte blev jag mer sugen av att tea dumpade ett sms och sa att hon hade för mkt träningsverk för att orka. men jag begav mig dit iallafall. kände mig duktig sen. satte igång ett surdegsbak och sen fick jag möjlighet att läsa en bok i lugn och ro. grymt skönt. fick även lite chattid med daniella. de verkar ha det grymt bra i thailand. men hon gillar inte thaimat. hallå!!!! i thailand. haha. gumman äter carbonara och pizza. mkt fest, och skön sol. knappt avis. har dock faktiskt bokat en resa idag så lillan ska få åka utomlands, och jag och maken kommer iväg utomlands. skönt. bamseklubb bokat, så jag och maken får lite tid för oss själva. kan bli bra.


hade köpt isterband för att smöra för maken. allvarligt, isterband. 24% fett. ngt korvavskrap, och korvgryn insvept i halvtvättad gristarm. mums. inte min favvo, men ätbart knappt. gjorde god dillstuvad potatis till det.


efter det fick vi fikafrämmande av linda, arvid och albin.  det var alldeles för längesen. i början så var lillan lite hypad, men det gav sig och till slut var de så rara vänner. underbart.



  



  



här så poserar de som vilken svenssonfamilj som helst med fårskinnstofflor, barnvagn och hund. älsk på ungarna.




Av Chillidill - 20 februari 2011 16:02

förra helgen var lillan risig, men vi var tvungna att bege oss ut ett litet tag i solen. svårt att vara inne när solen äntligen skiner och lillan ber om att få gå ut. så ut gick vi, och rart var det.



 




  


igår så körde vi en heldag. upp tidigt för att ha en rolig dag på nickis i uppsala. lillan var helt exalterad och frågade hela tiden när vi skulle komma fram. väl framme hade vårt sällskap inte fått igång bilen, -22 gör  ju att bilar inte alltid vill. men vi drog in och lekte järnet. skönt när de kom dock för då slapp jag krypa i ställningen, gör ju skitont i knäna ju. vid 13 drog vi hem, och lillan somnade direkt. förstår det, hon hade ju öst satan. och den helt hysteriskt galna ljudnivån spräcker ju nästan trumhinnor. urka.



  



väl hemma så laddade vi om till kvällens middagsbesök. lagade mat och sen kom sällskapet. en förskolelärare och en bitter teletekniker med kraschat lånat släp, och två ungar. efter mkt skrik så blev det iallafall uthärdlig ljudnivå. mental note: tydligen gillar inte barn vitchokladmousse. satan asse hade rätt. det var tydligen blä. kvällen var iallafall väldigt trevlig, och frågan är vem som bajsade under en hel låt.



       p och m slipper vara med på bild.




angående mellon. ja, sarah kan inte sjunga rent, saades låt var dålig, men given att den skulle gå vidare. tror iofs att han skulle gå vidare även om han bara stod på scenen och log i 3 min. småtjejerna är toksålda. lillan satt och lekte med lego hela tiden men när playtones spelade studsade hon upp och dansade som en galning. tydligen väldigt bra. sen när låten var slut satte hon sig igen. jag var mer tveksam till det.




Skapa flashcards