Alla inlägg den 12 februari 2011

Av Chillidill - 12 februari 2011 21:27

kläderna, musiken allt så satans tokdåligt. inser att jag slösat bort, eller nja, en och en halvtimme. iofs har jag ju goffat poppe, och druckit sjuka mängder lightcola. och gissa om jag saknar mitt vin. kommer åka iväg ooch handla snarast för att inte sitta i denna situation. ( ok. lite ironi här va. men i like wine. that´s it) urka.



brolle- hur fan får man se ut så där på 2010-talet utan att bli bötfälld. jag vet, måste vara ett handikapp att heta kjell, men brolle. och sen junior. och vem sjutton röstar på honom? tydligen många. (bra röst ingen tvekan, men kan ju inte påstå att det känns som att musiken ligger i tiden. utstråning, absolut, men får liksom inte ihop det ändå. låten var skit.)snälla snälla berätta varför.



loreen - cher vill ha tillbaka sin avlagda peruk från 92. och ringaren i notre dame saknar sin puckel och dagiset vill att du köper en ny mopp. låten? nja.




babsan - alltså gillar ju babsan. men att säga att detta var ett lågvattenmärke är att förolämpa lågvattenmärken. herregud vad dåligt. och herrarnas bara överkroppar kändes inte heller fräscht. luktade lite östtyskland.  babsan, sry sången håller inte måttet. och verkligen inte låten heller.



bettan - otroligt snygg klänning. (tydligen lars wallin. vill ha). och inte helt dålig sång. gillar när det kommer in en hel kör. blir lite pampigt. men kändes ändå inte som om det skulle hålla. lite för segt.



sanna . så himla rar tjej. och det är det man slås av att hon är så galet präktig. hon får mig att tänka riktigt jobbiga tankar om henne. som att ngt hemsk ska hända. ( inte död och sånt shit.d et är ovärdigt) som att hennes överdelen på hennes tantklänning ska ramla ner. hajjade inte hennes frilla. hon är ju söt, men varför ha en sätta upp en helt fin page till en tantfrilla med hårnålar. obegripligt. och vilken röst hon har, men hon ska köra ballader inte upptempo, men tydligen tycker merparten av sv. att det är skitsamma direkt till finalen gick hon iallafall. förstod inte heller grejen med den konstiga grejen som snurrade, skulle den va high-tech? eller snygg?tydligen jag som inte har ngn smak, eller? grattis då.



idolDaniel eller vad han nu valt att kalla sig -kändes som dileva light, men utan ångestdämpande. helt ok egentligen. ogillade tjejernas gröna oformliga klänningar. H&M:s förra vårrea?



anniela - tyckte at låten var bra. men rackarns vad surt det låt. rösten slank än hit och en dit, och sen lite ner i diket. synd. hon var gagalight. funkade sådär. men gillade försöket. tror man kommer se henne mer. gillade kläderna. men frillan var fel.



christian walz - jag  verkar gilla små män som sjunger soul. har mött denna man en gång och han var nästan jämnlång med mig ( hade höga klackar ). men sympatisk. och nervig verkade han. men har alltid gillat hans musik. en man som har ett pärlhalsband och en gigantisk rosett runt halsen är high fashion. bäst enligt mig. inte av resten.



by the way, trodde inte jag skulle säga det. men marie grows on me. helt ok.  men inget klädbyte? men jättefin klänning. rickard? har tröttnat på bingolottoskämt. schysst outfit dock.


jag schlagerexpert som tror jag kan blogga om schlager? not so much.







Ovido - Quiz & Flashcards