Direktlänk till inlägg 11 februari 2011

en vit helg ( snö och socker )

Av Chillidill - 11 februari 2011 15:43

har vabbar hår nu i två dagar. Lillan hostar grymt mkt på nätterna. hon kräktes häromnatten, och är ganska trött och surig. så hon har fått varit hemma och vilat sig. hon låter även som en gruvarbetare med dammlunga. inte helt skönt låter det som.  och ändå, jag vet att hon faktiskt måste vara hemma. så blir jag stressad. stressad av att inte vara på jobbet panikar lite över det. det blir ju inte bättre av att jag jag börjat på ett nytt jobb och inte direkt bli " hon den där som aldrig är här, och alltid har sjuka ungar. " men hon behöver få ta det lugnt. hoppas det blir bättre under helgen. ska bara ta det lugnt är tanken. och med det skitvädret som är, snöstorm och snö i massor minst 15 c hörde jag ngn vis säga. , så kändes det helt ok att att vabba idag. har faktiskt hunnit jobba undan lite. med betoning på lite. det krävs ju lite underhållning av den lillan, spel, turtles, billekar osv. men i övrigt en väldigt skön dag att sitta inomhus. blir dessto mindre roligt när jag insåg att jag glömt mina vinterskor på jobbet. bra helg att göra det.


men måste faktiskt bege mig ut snart. ska handla ngt att äta, eftersom min sushidate blev inställd. n vill inte äta pizza eftersom hon FÅR inte äta det när hon var sjuk ( hon har glömt den lilla detaljen att när hon inte fick äta det i massor var när hon var magsjuk, och jag tyckte hon kunde ta det lite lugnt med den feta maten då. men sjuk, som sjuk i hennes värld).  och sen ska gotte inhandlas till kvällen. mkt socker ska i. är sjukt godissugen.och inget vin hade jag hemma heller. skandal på den. eller nej, får köpa en cola light istället så blir allt bra ( har sagt det förrut säger det igen, ogillar vanlig cola. uscha. ingen nojjgrej eftersom jag intend to eat a lot of candy, snacks, and so on). ser framemot soffhäng och På Spåret. Japp, jag ändrar medelåldern, men orkar inte nojja över det idag. ( gör ju det de flesta dagar så skönt med en nojjfri dag).


har inte tränat på hela veckan eftersom jag har haft ont i halsen och haft lite feber. men laddar för sön. hoppas hoppas. längtar längtar.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:27


Kompisselfie

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:10

Tänk för att jag är det. No excuses what so ever. Inte mitt fel är bara så. Till och med så sjukt bra att jag sitter på en tonårsblogg och regerar typ. Och jag hatar att autokorrekt går in och skriver stor bokstav efter punkt. Rätta mig inte. Jag vil...

Av Chillidill - 23 april 2013 07:40

Skönt. Aningens mycket att ta tag i men. Känns bra. Kommer bli en fin vecka. ...

Av Chillidill - 22 april 2013 19:00

Idag har vi varit hemma och kollat av orken. Och herregud vad ungen har ätit. Men inte sovit. Men på fm var vi ute och lekte lite. Efter lunch har vi varit inne eftersom det blev regn. Trist. Men det har varit bra, och pluppen har skrattat idag och...

Av Chillidill - 18 april 2013 15:49

Lillen har varit sämre idag. Pipig och hängig. Sovit i massor och inte haft ngn ork. Inte så konstigt när han bara dricker vätskeersättning och inte får behålla ens det. Plutten. Dessutom har det regnat hela dagen, blää. Men lagom till dagishämtn...

Ovido - Quiz & Flashcards