Alla inlägg den 28 januari 2011

Av Chillidill - 28 januari 2011 20:29


alla elever gör avtryck hos mig. om elever visste vilken inpact dom har hos mig. helt galet. och man älskar, tjatar, bannar och curlar. likt sina egna barn. man sörjer deras motgångar, och gläds i medgångar. man lider när deras bräckliga tonårshjärtan brister and so on.


varje gång jag har en klass så går jag verkligen in för att visa att jag bryr mig. gillar dom. och att jag är där för deras skull. jag ger väldigt mkt. men brukar få mkt tillbaka också. tror det kan vara grunden till lärande. hat under min tid som lärare hittills haft underbara klasser.

jag hade en klass( en nia) förra terminen. bara en termin. men de var så rara att de på kort tid kröp innanför huden. dessa elever hade en konsert häromdagen. jag kunde tyvärr inte gå. (hämtningsdag på dagis).  men en elev var så himla snäll att hon la upp klippen på youtube. så enjoy.


( och ALLA klasser som jag haft har lämnat avtryck. och har en grym betydelse för mig.)







Skapa flashcards