Direktlänk till inlägg 22 januari 2011

matdagbok

Av Chillidill - 22 januari 2011 21:47

  • en tekakeaktig macka med två skivor kokt skinka och en kopp te.
  • en halv mango
  • en tredjedels tonfiskpizza, rester sen igår. och lite pizzasallad
  • en kanelbulle och lättdryck
  • en sallad med pasta, isbergssallad, räkor, gurka, majs, ärtor, morot, granatäpple och mango.
  • lite quinoa och lax ( lillan ville visst ha mat hos ewa. men ångrade sig. så slasktratten mamma fick äta upp det. gott iofs. men totalt onödigt matintag.
  • kardemummakaffe, en vit pepparkaka och en biscotti
  • te och poppe

varför skriver jag vad jag ätit, helt ointressant. ( skriver för att motivera mig själv att inte hugga in på chipsen. är galet sugen. men jobbar emot suget.


gjort idag?


tränat, ensam. gick helt ok. körde kondition. hoppas att jag ngn gång ska se resultat på min degformade lekamen.

 badat, som jag skrivit om tidigare.sjukt mkt folk  där.

snackat en hel del med tea i telefon. alltid lika trevligt. två gånger. avhandlat livet och jobbet från bådas håll.

åkt och handlat gjort en sallad och myst tillsammans med lillan.

 varit och träffat thelwin med föräldrar, emma och ewa. trevligt häng, när lillan inte kastade skor omkring sig, eller skrek.

 fixat och donat lite hemma.

bra tjejdag. trots lite skokastning så har vi haft en urmysig dag. hon har varit glad, och underbar. lyllos mig. älskar ungen så det värker. galet.

 lillan är nu däckad i soffan. funderar på att hoppa upp i sängen, och bara sjunka ner. känns som en riktigt bra idé faktiskt. gört.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:27


Kompisselfie

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:10

Tänk för att jag är det. No excuses what so ever. Inte mitt fel är bara så. Till och med så sjukt bra att jag sitter på en tonårsblogg och regerar typ. Och jag hatar att autokorrekt går in och skriver stor bokstav efter punkt. Rätta mig inte. Jag vil...

Av Chillidill - 23 april 2013 07:40

Skönt. Aningens mycket att ta tag i men. Känns bra. Kommer bli en fin vecka. ...

Av Chillidill - 22 april 2013 19:00

Idag har vi varit hemma och kollat av orken. Och herregud vad ungen har ätit. Men inte sovit. Men på fm var vi ute och lekte lite. Efter lunch har vi varit inne eftersom det blev regn. Trist. Men det har varit bra, och pluppen har skrattat idag och...

Av Chillidill - 18 april 2013 15:49

Lillen har varit sämre idag. Pipig och hängig. Sovit i massor och inte haft ngn ork. Inte så konstigt när han bara dricker vätskeersättning och inte får behålla ens det. Plutten. Dessutom har det regnat hela dagen, blää. Men lagom till dagishämtn...

Ovido - Quiz & Flashcards