Alla inlägg den 22 januari 2011

Av Chillidill - 22 januari 2011 21:47

  • en tekakeaktig macka med två skivor kokt skinka och en kopp te.
  • en halv mango
  • en tredjedels tonfiskpizza, rester sen igår. och lite pizzasallad
  • en kanelbulle och lättdryck
  • en sallad med pasta, isbergssallad, räkor, gurka, majs, ärtor, morot, granatäpple och mango.
  • lite quinoa och lax ( lillan ville visst ha mat hos ewa. men ångrade sig. så slasktratten mamma fick äta upp det. gott iofs. men totalt onödigt matintag.
  • kardemummakaffe, en vit pepparkaka och en biscotti
  • te och poppe

varför skriver jag vad jag ätit, helt ointressant. ( skriver för att motivera mig själv att inte hugga in på chipsen. är galet sugen. men jobbar emot suget.


gjort idag?


tränat, ensam. gick helt ok. körde kondition. hoppas att jag ngn gång ska se resultat på min degformade lekamen.

 badat, som jag skrivit om tidigare.sjukt mkt folk  där.

snackat en hel del med tea i telefon. alltid lika trevligt. två gånger. avhandlat livet och jobbet från bådas håll.

åkt och handlat gjort en sallad och myst tillsammans med lillan.

 varit och träffat thelwin med föräldrar, emma och ewa. trevligt häng, när lillan inte kastade skor omkring sig, eller skrek.

 fixat och donat lite hemma.

bra tjejdag. trots lite skokastning så har vi haft en urmysig dag. hon har varit glad, och underbar. lyllos mig. älskar ungen så det värker. galet.

 lillan är nu däckad i soffan. funderar på att hoppa upp i sängen, och bara sjunka ner. känns som en riktigt bra idé faktiskt. gört.



Av Chillidill - 22 januari 2011 16:54

"endast syntetkläder tillåtna", " inga underkläder under badkläder". såna skyltar har jag sett på badhus. men det känns som om det behövs fler för folk är faktiskt jädrigt motbjudande ibland. de har liksom inget hum på vad man kan göra hemma och vad man kan göra in public. om du själv inte riktigt vibbar läget så kolla igenom min lista för etikettsregler i badhus.  måste tillägga att jag har sett folk bryta mot samtilga som jag listar.


  • om du inte bär blöja så är det jävligt ocleant att kissa i duschen. att folk gör det hemma har jag hört, men i allmänna duschutrymmen. nej.
  • raka inte ben,armhålor eller könshår i duschen. återigen, snubbigt.
  • försök att undvika att fisa i bastun.
  • kläm inte finnar på ngns rygg/ansikte och skölj sedan fingrarna i bassängen. ( Såg det idag)
  • byt inte mensskydd i omklädningsrummet. ja vet vi är alla kvinnor, men det betyder inte att jag vill se ngn annans begagnade mensskydd, tack.

det är ngra ground rules som jag tycker man BÖR följa. men det finns säkert fler som jag inte kommer på nu.

Ovido - Quiz & Flashcards