Alla inlägg den 16 januari 2011

Av Chillidill - 16 januari 2011 17:24

efter en intensiv vecka så åt vi thai hemma hos linda och arvid och sen så chillade vi resten av fredagen. gott. cheez balls och så ett glas rött. mums.


lördagmorgen tillbringades på gymmet med linnea. var seg satan. men lyckade iallafall prestera litegrann. tra bailade. men hon behövert ju inte direkt som en annan soffpotatis. för att kompensera hurtigheten så drog jag och livets mening igång ett bullbak. roligt och mysigt och baka ( bortsett från ngra smärre utbrott som man får, när hon ska bestämma själv hur vi ska göra). gjorde även en surdeg, men inte som vanligt så få se om det funkar. resten av dagen så bara hängde vi. har ingen ork att göra ngt direkt. cheez balls och ett glas vin.


söndagen så packade jag och lillan in oss i bilen och drog till valbo. det var första gången som vi åkte ensamma för att handla. hon skulle ha byxor och tröja. och sen skulle hon ju få sin önskade docka. det gick hyfsat. till en början så var hon jätteentusiastisk och kollade på kläder. men sen sårang hon iväg, och jag jagade efter, hon vägrade svara när jag ropade. panikkänsla. och sen hittade jag henne. och hon bara garvade och lyssnade. hon var gyrmt nöjd äver att ha så stort spring utrymme. höll till slut fast ungen för att hon överhuvudtaget skulle se mig: och då skrek hon: MAMMA SLÅ MIG INTE!!!!!!! vilket ledde till många onda blickar. ( HAR ALDRIG SLAGIT MIN UNGE NGNSIN OCH HAR INGEN AVSIKT ATT GÖRA DET HELLER.) kände att jag svettades som en gris. unge!!!! men sen gav det sig och vi hade mysigt igen. kollade på kläder, handlade borste, testade skor på skoj. vid matdags så åt jag sushi och hon pommes. helt plötsligt sprang hon från sin stol och klev ett räcke för hon skulle " bara titta på dammen". mkt sånt. men ändå mysigt för hon fick känna sig lite stor. " vi tjejer mamma!. och jag fick också lite grejer inhandlat till mig själv.  så nöjd. men var helt sjuk sugen på kaffe på slutet.


väl hemma, har vi fått dockan att funka. men hon är egentligen för liten för den. och när hon inte får den att funka blir hon "skiitarg" den lilla skiitarga åt en halv korv, och drog med sin far på en kaffe tillställning. jag har lagat en köttgryta till morgondagen.

ska dra en kopp te och förbereda mig inför morgondagen.


så mkt som snurrar i min skalle efter denna jobbvecka. så himla mkt nytt. kollegor, rutiner. har en 75 minuters lektion i engelska som kickar igång morgonens lektioner. hmmmm. de ska göra prov. det kan bli tungrott.

Skapa flashcards