Alla inlägg under november 2010

Av Chillidill - 7 november 2010 20:51

checkade in ungen hos mamma och pappa och sen drog vi till stockholm. brukar gör ett sån sväng ngn gång varje år. hotell i två dagar och totalt inget ansvar för ngn annan. men ändå, saknar livets mening ngt grymt. sen när hon ringer och jag hör hennes underbar lilla barnröst känns det som att hjärtat slits ut ur kroppen. men jag vet ju att hon har det så bra hos mormor och morfar, men känslan att jag inte är med henne gör att jag dör en smula. det gör fan ont. kärleken till ett barn är så underbar och obarmhärtig.


fint hotell, men både mannen och jag var förkylda, men att få vara förkyld och hängig ifred är inte heller så dåligt. man måste inte klistra på happyfacet utan kan gå och halvlunka. men snabba sammanfattning, jag shoppade lite. inte mkt, fick tag i en vinterjacka för en oförskämd billig penning efter att ha testat jackor i 2000 kr klassen som satt illa. ibland så. kollade in ett par tokheta stövlar med skyhöga klackar. blev kär, men visste inte om jag bara skulle bi en patetisk kärring i fjortisstövlar. hoppade dom, men ångrar det. aj! heller en lång patetisk kärring en en kort jäkel. ha..


hann med att besöka martins revis, söder. han är lika fast på söder som petter. han och maria har flyttat in en en lgh tillsammans som de renoverat jättefint. fikade och köpte grymma småchokladbiskiver som bara smält i munnen. mums! men skönt att hänga lite. var alldeles för längesen. (han kan vara den person som jag har haft den längsta relationen med även fast den har varit främst digital på sista tiden. men ack, så verklig. my homeboy.) fick se douglas murray på presskonferens i m:s nya iphone4. vill ha, inte murray, luren. efter det så gick vi på teater. fadern av august strindberg. kjelle bergkvist i huvudrollen. han är bara bäst. maken somnade lite, det har också sin charm.


ibland när vi tar en hotellhelg så brukar vi har så mkt inplanerad så vi bara stressar runt, men nu tog vi det softish. och det var så skönt. mat, barhäng, hotellfrulle och sovmorgon. det kan inte vara bättre.


att hämta livets mening är underbart, hon är så himla bäst. och jag känner älsk i hela kroppen. när hon är så glad att se mig så att hon hoppar omkring. underbart. bästa känslan. inte bästa känlsan när vi skulle in på ica och hon får ett utbrott för att hon vill att vi ska ta en korg. inga förklaringa hjälper och hon gallskriker så att alla titta på oss. trycker in nappen, och funderar om en demon tagit över henne. men nej, treårstrots. gullungen kom snabbt tillbaka. tur det.


och jag hoppade kameran, bara för att slippa känslan av bloggstress. ville inte tänka på vad jag skulle fota för bloggen. så jag sket i det. vuxet satan.


nu blir det en intensiv jobbvecka, men stackars elever med bakiskänsla efter sovmorrnar, och alldeles för mkt frihet i kroppen och utvecklingssamtal inplanerade. jag gillar det dock. sen är det ett möte imorg. taggar. ( men)



Av Chillidill - 4 november 2010 20:50

vet inte? kan man överdosera? det är inte som om att jag sitter hela långa dagarna och kollar på fejjan. det gör jag inte, brukar kolla in ngn gång mitt på dagen på lunchen för att se vad som hänt i världen. osv. men nu, känns lite kvasimeningslöst? dom bästa har jag ju kontakt med ändå. men visst man lär känna folk lite enklare. kan dra iväg en liten hälsning till folk som man kanske inte träffar så ofta. och visst, det är great på många sätt. herregud om jag vore singel skulle jag vara hemsk tror jag. flirta med allt och alla. usch! jag känner mig själv.


 och man får kika in i andra privatliv och hämningslöst snoka runt i andra liv. ( skönt att slippa rota runt i andras badrumsskåp länge. hahaha. har faktiskt aldrig gjort det, men jag har varit riktigt sugen i ett par badrum, men vågar helt enkelt inte för att jag är en sån klantoman)

har fejjan igång men slentriankollar lite då och då. fanken aningen måste jag slå till med värsta bilden på mig själv för att skaka om mig själv, eller gå ut med ett hårt statement. chattar lite då och då. iofs skoj, men det är inget jag hellre lääängtar ihäl mig efter. håller jag på att bli suicidal eller ngt? gillar inte fejjan. skrämmande. kanske dags att lägga ner, lämna över till yngre begåvningar. saknar ju pepp i allmänhet just nu. därav deppet. fan..


och det här med att blogga. det skulle ju bara vara för mig. men nu har jag börjat tänka lite på vad jag skriver så ingen ska ta illa upp ( jobbet blir alltid ytligt dravel eftersom det finns så många inblandade, men det är dealen liksom), men jag censurerar mig själv. och det suger. big time. det är ju inte meningen. får tänka över detta... för gammal även för blogg? men vad fanken pernilla wahlgren gört och hon är fan bra mkt rynkigare än jag. ( ja troligen snyggare, men nu ppratade jag om RYNKOR).


och varför finns det så mkt skitcrappig musik. jag blir gaaaalen. och sen alla jädra radiokanaler som tokspelar sönder vissa låtar. älskar robyn men får kväljningar så fort jag hör henne på radio nu. kräks kräks. varför? men tacka vet jag gamla godingar med robyn som det var tio år sen ngn hörde. kör en. (dålig kvalité, men detta är orginalvideon. älsk på kläderna, silverdunjacka, och FILA. kan det bli bättre)


Av Chillidill - 4 november 2010 10:06

Jag till maken (som ligger på övervåningen i sängen och läser tråkiga UNT, och kollar på morgonTV undertiden jag har skrotat omkring på undervåningen):

- Meeen, åh varfööööör måste du vara så tråååååååkig????


Maken: Ja, det kan ju bara finnas en clown i klassen.


Vad svarar man på det?

Av Chillidill - 3 november 2010 19:54

  • vaknat
  • druckit te, ätit ett halvt ägg.
  • rättat prov och läxförhör och lyssnat på säkert!, melissa horn och lite daniel adams ray.
  • varit till tandläkaren för första gången på 6 år. inte ett hål, har aldrig haft hittills. verkar ha bra tänder.
  • hämtat ut massa recept på apoteket
  • handlat gips och mat
  • har ätit 4 msk pyttipanna och 10 nachochips till lunch( leftovers efter ungen och ett kik i skafferiet efter gotte)
  • gjutit gipsfigurer med ungen
  • tänk på framtiden. grubblat.
  • kollat på lördagens avsnitt från Så mkt bättre. älsk på dileva.
  • gjort en julskinka som jag åt tillsammans med svamprisotto. skum kombo, men gott.
  • tittat på barnprogram (alldeles för länge)
  • pusslat
  • lagt unge, som blivit riktigt förkyld under dagen.
  • duschat

...med andra ord, jag har knappt gjort ngt vettigt alls. ork int.


nu blir det sängen, en skinkmacka, glögg och ngt playavsnitt på datorn. God jul!




Av Chillidill - 3 november 2010 14:37


riktigt skitväder idag, regn, regn, regn. och en satans massa blåst.  trist satan. men har inhandat glögg idag för att försöka få lite julfeeling.


angående min fjortisblogg:


är jag en av de där patetiska vuxna som vägrar växa upp och ta lite ansvar?

NEJ! jag tar hand om de mina på det bästa sätt som finns. jag tar så mkt ansvar som fysiskt är möjligt på jobbet. för det är mitt jobb att vara en person som tar ansvar och ska försöka förmedla grundläggande värderingar till den kommande framtiden. den uppgiften tar jag på stort allvar.


Väldigt enkelt, jag är den jag är. det finns så många människor som tar sig själv på alldeles för stort allvar och tycker att man ska inte göra så eller si. fanken vad tråkigt. jag gillar det jag gillar.


jag tänker aldrig sätta på mig tantkläder, utan köper det jag gillar. men nej, kommer inte sätta på mig legging med skinpatches ( för mkt fjortis), oavsett och det är märkeskläder eller inte. är inte så klädintresserad, utan köper det jag tycker funkar. skogalen? typ nej. ha ngt på fötterna funkar. sen köper jag inget dyrt direkt för jag tröttnar så fort. vill både kunna ha en skjorta en dag  och nästa dag ha en tisha och legging. för att jag vill och kan. gillar du det inte, kolla bort.


jag hade en period i 20års åldern då jag var så jädra pretto. jag kollade på varje kulturprogram som gick. kollade på aktuellt för att TV4 nyheterna var för folkligt. expressen och aftonbladet var för ytliga. jag ägde inte ett par jeans, utan gick i pressvecksbyxor hela tiden. jag satt mest och drack sött vitt vin och diskuterade statsförordnanden i olika länder och sociologiska teorier och hur roligt var det? inte direkt, snacka om att ta sig själv på för stort allvar. kräks på det.


och jag lovar, jag är allmänbildad, inget mattegeni, men jag är hyfsat insatt i det mesta. allt från litteratur, musik till historia. så varför väljer jag att bara skriva om utseende och banala saker? för att det finns så många som redan diskuterar det på ett bra sätt. ex. wisemans wisdom, en blogg om kriget i afgahnistan. läs en riksdagsledarmots blogg. 


är jag rädd för att framföra mina egna åsikter?

Nej! men återigen, jag bloggar för mig. och mina åsikter vet jag ju ;)

och sen tror jag att min aåsikter om sakernas tillstånd framkommer ändå.

men ok, tror på alla människors lika värde oavsett sexualitet, hudfärg, eller religion ( sen finns det ju alltid puckon från alla olika religioner, hudfärger, och sexualitet. men då är de idioter på individnivå). jag tror på kärleken, vetenskapen, och demokrati. enkelt.

denna blogg ska vara för mig för att jag ska kunna vara så jävla ytlig som det bara går, och få goofa. noja om botox för att kanske slippa skiten i verkligheten.


och gillar jag vin?

 Jajemensan, det gör jag. Jupp, i lagoma mängder så är allt underbart. dricker mig nästintill aldrig ( kan hända ngngång per år) full. inget intresse av det. dricker för att det är gott. har aldrig druckit för att bli full ( finnsn några år som funkar som undantag), drack inte ens häxblandningar när jag var ung.


och musiksmaken? tänker inte bli pretto här heller. gillar det jag gillar och står för det. oavsett om det anser omoget eller inte.


om vuxen betyder att man ska bli grå och aldrig skratta helt hysteriskt och konstigt, klippa håret kort i en praktisk frisyr, alltid uppträda korrekt, och ha höghalsade skjortor och foträtta skor. så nej, då kommer jag aldrig att bli vuxen.





Av Chillidill - 2 november 2010 23:11

... ingen dum idé. behövs...


borde även finnas på bloggar. men vad fanken. life is short :D

Av Chillidill - 2 november 2010 21:58

hade en bra dag på jobbet dagen bara flög förbi. mkt jobb blev gjort och skratt hanns med. hann till och med lite hockeysnack. hjärtat tror på skellefteå, eller luleå. men förnuftet kanske inser att hv eller linköping blir svåra i år. men önskar så en norrlänning som smvinnare.


kl.4 väckte livets mening mig. hon var ruskigt taggad för bad idag med sin pappa. så hon väckte mig för att checka om det var idag som hon skulle till badhuset.


maken berättade att jag visst har som vana att prata i sömnen. tydligen hade jag varit väldigt dirty i mitt snack inatt. kommer aldrig våga sova i samma rum som ngn annan nu. men tydligen snackar jag jobb hela nätterna, och namedroppar till höger och vänster. snacka om överfull hjärna. hahaha...


imorg gäller tandläkarbesök. har inte varit dit på snart 7 år. inget som jag är stolt över. har liksom inte blivit av. men nu när jag var med ungen så ställde jag mig i kö. jag hade blivit avskriven på folktandvården. men jag har aldrig haft ett hål eller tandställning så jag har varit lucky. tyvärr har jag en skit visdomstand som dummar sig. men när den förra skulle ut så hade jag en knäpp tandläkare som försökte dra ut fast bedövningen inte hade verka ( höll på att svimma). jag har lite fobi sen dess. få se vad domen blir imorg. tar nog en sväng förbi gröna skylten. idag känen rjag mig snygg smal och underbar, va fan det är ju lov!!!!!!!!!!!!!!!!



flirtar hejvilt med er! ta åt er! puss!


Hos Dig är jag stark
Hos Dig är jag underbar
Hos Dig har jag allt
Där vågar jag stanna kvar
Men när Du inte ser
När Du inte rör mig
Kan Du ha hittat nån annan
Säg nu hur Du ser mig

 


Av Chillidill - 2 november 2010 19:25

 chillar galet med livets mening och bara njuter av faktum att jag är ledig. fick en dator på jobbet idag, bara till lån till i jul, men fan vad den ska användas.


har pärlat så det är pärlor satan i hela vardagsrummet, men det kan det vara värt. hon är nöjd, och jag kan chilla lite. lyssnar lite spotify och bara njuter av ledigheten ( vet att gullisen kommer vakna runt 6 imorg. men jag måste inte iväg till jobbet. och sen kommer jag ju få lite sovmorgon detta lov iallafall).



firar med lite grym musik.



kackig video men helskön låt



jag har givit dig allt och jag har ingenting kvar för dig ska jag göra det tusen gånger om






Ovido - Quiz & Flashcards