Direktlänk till inlägg 12 november 2010

inget för kräsmagade

Av Chillidill - 12 november 2010 20:13

vilken dag, den gick i ett. att jag dessutom fick världens illamåendeattack på em gjorde inte saken bättre. ställde in mig mentalt på att kräkas. ingen biggie, egentligen gör det ju alldeles för ofta ( men mkt bättre sen senaste medicinen). jag började visualisera hur spyan skulle se ut. typ, vad har jag ätit idag, ingen frulle, kaffe, kaffe, kaffe ( hatar att spy kaffe), broccoli och kassler, o´boy och kanske för mkt frukt och mandelmarabou. sen inträffade illamående. började känna efter hur det skulle se ut i reverse. uscha! säkert supernice för mina stackars elever som hade en grönskiftade lärare som knappt vågade andas pga rädsla för att kräkas.  men det gick faktiskt över.


kom hem och möttes av en liberoblöja på trappen, och hajjade att albin och arvid var på besök. trevligt. optimistiskt nog så struntade jag i min magkatarr och drog i mig en kebabsallad. gott satan. sen fick ungen ngt tokspel för att det bara fanns en klubba hemma på godisdagen. gapskrik och slag, från hennes sida. blev fan orolig. ska hon bli en sån där unge som var med på Ung och bortskämd? not! och mitt i allt skrik dök Linnea och lilla Meja in. tillslut varvade lillan ner och lekte med meja som en galning. tror de hade riktigt skoj. jag också, alltid trevligt att hänga med linnea. och pappan åkte och handlade godis, som kidsen och jag vräkte i oss. bra för magen. sen kroknade ungen. nu är hon lagd och jag längtar till min underbara säng. och jag vill bara sova sova sova.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:27


Kompisselfie

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:10

Tänk för att jag är det. No excuses what so ever. Inte mitt fel är bara så. Till och med så sjukt bra att jag sitter på en tonårsblogg och regerar typ. Och jag hatar att autokorrekt går in och skriver stor bokstav efter punkt. Rätta mig inte. Jag vil...

Av Chillidill - 23 april 2013 07:40

Skönt. Aningens mycket att ta tag i men. Känns bra. Kommer bli en fin vecka. ...

Av Chillidill - 22 april 2013 19:00

Idag har vi varit hemma och kollat av orken. Och herregud vad ungen har ätit. Men inte sovit. Men på fm var vi ute och lekte lite. Efter lunch har vi varit inne eftersom det blev regn. Trist. Men det har varit bra, och pluppen har skrattat idag och...

Av Chillidill - 18 april 2013 15:49

Lillen har varit sämre idag. Pipig och hängig. Sovit i massor och inte haft ngn ork. Inte så konstigt när han bara dricker vätskeersättning och inte får behålla ens det. Plutten. Dessutom har det regnat hela dagen, blää. Men lagom till dagishämtn...

Ovido - Quiz & Flashcards