Direktlänk till inlägg 10 november 2010

börjar med snö och slutar med boyband

Av Chillidill - 10 november 2010 19:34


hade tänkt blogga lite om snö. men alltså snö, great på så himla många sätt. och inte. ungen var överlycklig över faktum att det fortfarande fanns snö sen igår. hon sprang glad ut och lekte i snön undertiden jag fick jag henne i den alldeles för djupa snön på tomten. maken skottade snällt en passage ut från gården. tackar ( inte för att han ever skulle läsa detta men ändå).  sen snö på jobbet. mkt snö. överallt. enough said. pulkan har kommit fram så nu ska det åkas pulka till och från dagis. men det är ngt med barns och även vuxnas ögon när man ser den första underbara snön. man blir liksom mer barnlig. så är det. laddar för snöänglar och snölykta imorg.  i övrigt har dagen varit bra, gått i ett. och en elev sa en helt otvungen komplimang som jag naturligtvis på ett svenskt vis viftade bort. men faktiskt, saker som bara sägs i förbigående kan var väldigt trevliga.


har redan krupit upp i sängen. maken på möte, lillan sover och daniella har ngn form av harry potter maraton på sitt rum. och jag tänkte ta och kolla lite på veckans snackis på svtplay. de supercurlade ungarna. skrämmande. men lika bra att kolla själv för att få en uppfattning. och sen lite skanks på hollywoodfruar. underbart.


har förövrigt en jädra gamla boybanddänga i skallen som sitter som klister.


But if I let you go
I will never know
What my life would be
Holding you close to me
Will I ever see
You smiling back at me
How will I know?
If I let you go ...

 

så underbart klichéigt så jag bara dör en smula. och videon, hästar som springer i  vattnet. och barfota pojkar med linnen, genomskinliga tröjor och linnebyxor. dör.

 


boyband is da shit. lika bra att lyssna på smöret.

 

 
 
Tanja och Selma

Tanja och Selma

10 november 2010 19:59

Titta in på vår blogg och se vad du tycker! Kommentera gärna om du se något du gillar, eller inte gillar=)

http://tanjaselma.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:27


Kompisselfie

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:10

Tänk för att jag är det. No excuses what so ever. Inte mitt fel är bara så. Till och med så sjukt bra att jag sitter på en tonårsblogg och regerar typ. Och jag hatar att autokorrekt går in och skriver stor bokstav efter punkt. Rätta mig inte. Jag vil...

Av Chillidill - 23 april 2013 07:40

Skönt. Aningens mycket att ta tag i men. Känns bra. Kommer bli en fin vecka. ...

Av Chillidill - 22 april 2013 19:00

Idag har vi varit hemma och kollat av orken. Och herregud vad ungen har ätit. Men inte sovit. Men på fm var vi ute och lekte lite. Efter lunch har vi varit inne eftersom det blev regn. Trist. Men det har varit bra, och pluppen har skrattat idag och...

Av Chillidill - 18 april 2013 15:49

Lillen har varit sämre idag. Pipig och hängig. Sovit i massor och inte haft ngn ork. Inte så konstigt när han bara dricker vätskeersättning och inte får behålla ens det. Plutten. Dessutom har det regnat hela dagen, blää. Men lagom till dagishämtn...

Ovido - Quiz & Flashcards