Alla inlägg den 25 september 2010

Av Chillidill - 25 september 2010 22:37

Kära dagbok!


Ja idag har jag ju varit tvungen att städa. det var inte roligt. sen så plockade jag och gullisen kantareller men vi hittade inga. det var inte roligt. sen handlade vi mat på ica. det gick åt mkt pengar och jag träffade jessica och betalade henne för biljetterna på lör. det var inte heller roligt. sen lagade jag mat. det var gott. sen kom daniella och hennes kille. det var skoj. gullisen blev alldeles till sig. roligt. sen blev hon trött och vi pusslade lite. sen läste vi babar. sen tittade jag på TV. dwt var skoj. sen gick jag upp och då upptäckte jag att ett rör hade sprungit läck på ngt vajjigt vis och stod och sprutade ner mina klläder och grejer. så sen sprang jag med 20 st hinkar vatten , inte samtidigt då. 10 liters varianten. det var inte roligt. sen blev jag trött. sen trodde jag allt var slut när vattnet slutade spruta efter 40 minuter, då upptäcker jag att det har läckt ner till undervåningen i köket, hela köksgolvet är täckt av vatten och ena väggen är blöt. det var inte heller roligt.och nu är jag trött.


bara ett litet inlägg angående fejjan på jobbet. vissa kan störa sig på att jag har fejjan uppe i ett fönster  på jobbet. jag chattar inte men kollar in en sväng på morgonen. och sen en gång på lunch sammanlagt tar det max 7 minuter. jag har inlagd rast 30 minuter per dag så det känns försvarsbart. sen att vissa utan problem sitter ute och shoppar på jobbet, läser aftonbladet eller gör privata göromål med kopiatorer etc. är mer ok. har ingen egentlig åsikt om det, men det är inget jag själv gör. och visst, självklart ska man inte nyttja jobbgrejer för eget bruk det vet ju alla, eller hur? jag tycker kanske att gör man sin arbetstid, men sköter sitt jobb så kan några surfminuter kanske göra att arbetsinsatsen höjs.oavsett vad man surfar på.


 kanske inte porr. porr känns väl väldigt privat. undrar lite hur man kan vilja porrsurfa på jobbet. är inte själva grejen med porr att man ska bli upphetsad? och vill man verkligen gå igång på jobbet? ok, om man är sugen på ngn på jobbet. har hänt mig. men det är väl inte som att man vill ge sig själv ett litet treat på jobbtoan, eller?   men att just fejjan skulle vara värre än någon annan site, och mer tidskrävande har jag svårt att se. men bara för att, kanske ska skaffa en sån hära tisha

(och självklart är jag inte arg eller så jämtemot min kära kollegor. bara ett litet statement). kärlek till er alla. just ja, tishan. here it comes.


50744_p

Av Chillidill - 25 september 2010 17:09

riktigt skitväder. det blåser nordanvindar direkt från ishavet och rakt in i själen. och värdelöst duggregn pissar ner på mig. grattis. dessutom fick jag sova till 6.30 idag. men va fan liksom. försökte få sova vidare. men tydligen skulle alla gosdjuren ligga i min säng. fattade inte att jag alls låg kvar, men 9 gav jag upp och masade min trötta rompa ner för trappen. blev två formfranska med smör och ett ägg och en kopp te. inte ehelt enligt kostrådgivarna. maken sprang omkring i rask takt och med tyngdpunkten på hälarna. och städade. han använde ordet storstäda så då vet man liksom att jag också är inkluderad i hans planer. och inget fel med att jag ska vara med och städa. och inget fel att han komenderar operation storstädning. för jag skulle aldrig göra det. jag är urkass på ordning och städning. jag hatar att städa. hela jag är ett oorganiserat kaos. och jag mräker liksom inte oredan som jag drar till. det bara blir. har alltid varit så.men det stör inte mig (så mkt).  om alla mina kläder skulle ligga i drivor i sovrummet. so what? det enda jag faktiskt bryr mig om är toaletterna. hatar ostädade toaletter. äckligt. tvättar gör jag ofta och gärna. sen viker jag tvätten och låter den ligga på bordet några dagar, för att sen lägga ner den i tvättkorgen några dagar innan jag förflyttar den dit den ska. men hitttills har jag inte tappat bort ngt viktigt än. men visst letningsprocessen kan vara hyfsat stressande ibland.


men är så sjukt trött idag. har liksom ingen lust med ngt. vill bara ligga ner och glo. inget är skoj. vädrets fel. packade på mig och gullisen regnkläder och sen åkte vi för att hitta lite svamp. vilket inte gick nåe bra. kan inte dra med henne så djupt in i skogarna. ska dra en sväng med tea imorg. det blir nice. vuxna som prata utan att bli störda utav tjat. iofs med ett riktigt asosicalt sätt genom att gå och glo ner i backen med tio meters mellanrum. men man få vara nöjd med det lilla.


men nästa lör. denna tid ska jag var toksnygg ( kan en fettsugning, bröstförstoring, och ansiktslyftning läka på mindre än en vecka

? annars blir det svårt) och på partyhumör. barnvakt fixad. go for the best die hard.



Ovido - Quiz & Flashcards