Direktlänk till inlägg 16 september 2010

från om med du...

Av Chillidill - 16 september 2010 18:12

jag älskar möten. möten med andra människor. det är så fascinerande att möta andra. det får mig att tänka lite på mig hur jag är. andra människor speglar mig själv- vem är jag?


för längesedan så såg jag nog som mitt mission att berätta för alla hur fel de var. och fula, tyckte nog att de flesta var fula. jag var helt enkelt ursprunget till ordet BITCH. och stolt över det (inte nu, då) människor som jag kanske aldrig träffat förrut eller nära vänner. eller inte för nära för de vara liksom oantastliga. men många. om jag var på fest och såg någon som jag tyckte hade ful näsa japp då var det min uppgift att tala om för henne att du har ugly nose. vet inte varför, det var ju inte som om att jag själv tyckte jag var perfekt. men liksom jag stod lite över alla andra. tyckte de att jag var ful eller si eller så. so what, jag visst ju att de hade fel. hahaha. så patetiskt. min man ville inte ens närma sig mig i början eftersom han tyckte jag var så stram. överlägsen och bitchig. YES!


men ju äldre jag blev så insåg jag att utseeende inte var allt. och kanske kanske kan man inte rå för hur man ser ut. (kan fortfarande störa mig på hur folk lär sig, för det är ett fritt val. på samma sätt som att jag kan inse att vissa helt enkelt inte bryr sig om kläder, och tycka att det är helt ok att inte göra det. jag är inte en fashionista själv, längre.) men jag bryr mig fortfarande inte om vad folk tycker om mig. antingen gillar man mig eller så gör man inte det. i don´t care. take it or leave it.


tillbaka till min utgångspunkt. jag fascineras något otroligt av människor. jag är en grym iaktagare. hur iaktar folk mig. hur behandlar de mig vilken bild har de av mig. är  jag snäll? jag tycker alla människor har en mening och ett mål och det gör att jag blir lite förälskad då och då i olika människor. inte sexuellt, typ, men vissa gillar jag så hårt att man nog nästan kan kalla det för en förälskelse.


det är även det som fascinerar mig med mitt jobb, så många människor så olika förutsättningar. och så tokunderbara. i olika förpackningar, former. grymt. älskart. vuxna som ovuxna. alla möten formar mig som individ och får mig att växa lite varje dag. tänk att få göra det på jobbet. lyx ju.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:27


Kompisselfie

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:10

Tänk för att jag är det. No excuses what so ever. Inte mitt fel är bara så. Till och med så sjukt bra att jag sitter på en tonårsblogg och regerar typ. Och jag hatar att autokorrekt går in och skriver stor bokstav efter punkt. Rätta mig inte. Jag vil...

Av Chillidill - 23 april 2013 07:40

Skönt. Aningens mycket att ta tag i men. Känns bra. Kommer bli en fin vecka. ...

Av Chillidill - 22 april 2013 19:00

Idag har vi varit hemma och kollat av orken. Och herregud vad ungen har ätit. Men inte sovit. Men på fm var vi ute och lekte lite. Efter lunch har vi varit inne eftersom det blev regn. Trist. Men det har varit bra, och pluppen har skrattat idag och...

Av Chillidill - 18 april 2013 15:49

Lillen har varit sämre idag. Pipig och hängig. Sovit i massor och inte haft ngn ork. Inte så konstigt när han bara dricker vätskeersättning och inte får behålla ens det. Plutten. Dessutom har det regnat hela dagen, blää. Men lagom till dagishämtn...

Ovido - Quiz & Flashcards