Alla inlägg den 14 september 2010

Av Chillidill - 14 september 2010 21:59

dag på jobbet. så var det. gick. bra arbetsmaterial as always.


dagens skäms:

 fanken vad jag gnälleratt jag inte har cash. har ju hur mkt som helst. eller nej det var verkligen intesant. men det är inte syn dom mig alls. jag klarar mig. och kan lägga undan en slant ibland. i sverige finns det faktiskt människor som inte har det så bra. och jag tar allti för givet som jag har. dvdn pajjar i sovrummet. ja köper en ny i helgen då då. maken undrar om vi inte ska dra på med en plattTV också. visst säger jag. inte så självklart faktiskt. och sen en ny dator ja kanske det. funderar på det ett tag. så jädra bra, men ändå gnäller jag om att jag inte har råd att göra allt jag vill. dumma jag. jag bor i ett stort hus, och har itne ens koll på hur mkt pengar jag har på kontot. har ingen aning. frågar maken om vi har cash och sen åker jag ock shoppar. galet egentligen. vet inte hur mkt lån vi har, eller hur mkt pengar så går åt till räkningar. slacker på den fronten. och ändå funkar det. och det gör inte det för alla. det har inte alltid gjort det för mig heller. kommer ihåg när jag bodde med en kille och hade bara 2000 pix i månaden att leva på efter räkningarna var betalda. halvskoj. men det gick. eller när jag hade studielån och bodde själv i en lgh. inte heller så fett, men fanken det går. nu bor jag ju i ett stort hus, har två bilar (inte nyaste men gångbara). och ändå gnäller jag. skärpning. mig är det inte synd om. jag har så jag klarar mig och mer därtill. jag borde donera mer pengar. donerar väldigt dåligt faktiskt, eller mer än medelsvensson tror jag, iallafall när något stort har hänt. men är annars inte med i amnesty eller ngt sånt. maken är, men han är ädlare än jag. får ta tag i det.


annars så känner jag mig som lite som att här kommer alla känslorna på en och samma gång. kär, trött, partyglad, euforisk, ledsen, lycklig, uppgiven. ett virrvarr av tankar och känslor. kan inte riktigt sortera. massor med jobb hem som jag inte riktigt kan fokusera på. men en galen konversation med bästajuckas gör mig alltid glad. puss raring! det finns ingen som kan kalla mig smulan som han.


känslomusik











Skapa flashcards