Direktlänk till inlägg 10 september 2010

det perfekta blandbandet, finns det? och det finns inga kungar på tylösand

Av Chillidill - 10 september 2010 18:00

sitter ju och åker en himla massa bil. fram och tillbaka. det är ju inte som om att man har lust att åka runt till massa olika ställen på lör tyvärr. fast man egentligen vill träffa massa folk och göra massa saker men man blir liksom hemmavid ändå. det ärs könt önskar att alla folk kom hem till mig istället. nåväl. vad jag ville komma till är det här med musik i bilen. oftast sitter jag och lyssnar på rixfm, ok morgonprat men hatar musiken. samma skit om och om igen. låter från 2009år melodifestival är inte *den bästa musiken just nu*. så är det bara. och denna f'''''' reklam så jädra vidrigt. hela tiden om och om igen. därför försöker man göra lite försök då och då att göra det perfekta blandbandet. eller nu blir det ju cdskivan.


kommer ihåg när man var liten och spelade av varandras band och gjorde blandband. vilket satans spolande fram och tillbaka. för man ville ha så kort mellanrum mellan låtarna som möjligt. och sen satt man bara och hoppades att hela låten skulle komma med på slutet. och man lyssnade om och om på vissa band. och gråt av förtvivlan när bandhelvetet gick av. men det gick att laga med lite nagellack. pust.


 och det är nästintill omöjligt. det är alltid minst en låt som man vid första lyssningen hoppar över. oavsett hur man försöker. om man dessutom som jag älskar musik från helen sjöholms hållet till system of a down så blir det jädrigt svårt att mixa ihop det bra. ska göra ett nytt försök snart men det kommer aldrig att funka. ska fundera ut ett excellent blandband. svårt svårt. ..


kollade in kungarna på/i/runt/i närheten av Tylösand. vilket kvalificcerat skit. och varöfr jag kollade? man kan inte säg att ngtr är skit om man inte sett det. men seriöst att se ngn spy ner sin eller pissa i poolen. nja hoppar fan det. sen ngra sorgliga människor som faktiskt tror att de är snygga/coola. en brutta som kom i trosor typ och tyckte (enligt egen utsago) att hennes häck var grym. jag såg ett fläbbigt aschle med celluliter. och nej, jag är inte avis. tycker bara synd synd om dessa msk som tror att de är ngt. enough said. om ngn gjorde en dockis om kungen dock, med samma tema som sprit, festa och brudar då är jag på.


bra dag på jobbet by the way. slutade dessutom lite tidigare idag. handlade sushi och hann sen kasta in en maskin innan jag gick till dagis för att hämta livets mening. stannade till hos arvid och linda. gullungen och albin lekte lite. riktigt mysigt att se när de leker ihop (och inte slåss om samma sak, vilket oftast is the case).sen kom det lite fler grannkids och sen var det cykelriot på gatan. gick hem och åt sen däckade lillan i soffan. väckte henne, har målat med 'kladdigfärg'. allt för att aktivera så hon inte somnar för tidigt, vill iallafall få sova till 6.30 imorg. aningen drar vi till mamma och pappa imorg. eller annars kollar vi på fotboll. valet och kvalet.


nu bada livets meningen. och sen lite kvalitetstid med mig själv och ett glas vin.



hittade till stor glädje en av mina favvogrupper som jag hade på ett väldigt nött band.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:27


Kompisselfie

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:10

Tänk för att jag är det. No excuses what so ever. Inte mitt fel är bara så. Till och med så sjukt bra att jag sitter på en tonårsblogg och regerar typ. Och jag hatar att autokorrekt går in och skriver stor bokstav efter punkt. Rätta mig inte. Jag vil...

Av Chillidill - 23 april 2013 07:40

Skönt. Aningens mycket att ta tag i men. Känns bra. Kommer bli en fin vecka. ...

Av Chillidill - 22 april 2013 19:00

Idag har vi varit hemma och kollat av orken. Och herregud vad ungen har ätit. Men inte sovit. Men på fm var vi ute och lekte lite. Efter lunch har vi varit inne eftersom det blev regn. Trist. Men det har varit bra, och pluppen har skrattat idag och...

Av Chillidill - 18 april 2013 15:49

Lillen har varit sämre idag. Pipig och hängig. Sovit i massor och inte haft ngn ork. Inte så konstigt när han bara dricker vätskeersättning och inte får behålla ens det. Plutten. Dessutom har det regnat hela dagen, blää. Men lagom till dagishämtn...

Ovido - Quiz & Flashcards