Direktlänk till inlägg 3 september 2010

freaky friday

Av Chillidill - 3 september 2010 19:05

bra dag på jobbet. var med en klass och tittade in i valstugorna på torget. himla massa poliser. tydligen för att beatrice ask skulle komma. och vilken tur som av en tillfällighet så kom hon precis. eleverna fick ställa frågor och blev fotade tillsammans med henne. snälle alex, som praktiserade i mitt arbetslag var där och tog kort. fint serru. hon var kort. skönt det.


när jag kom hem så hade jag ju förberett med kycklingfilé och gottis. men maken, gullungen och arvid (granne med liten underbar son) ville äta pizza så jag blev brutalt nedröstad, och jag gav mig. för gullungen svamlade redan imorse om pizza. blev tacklad i köket, och allmän käbblande. daniella tycker vi är lite pinsamma. men samtalsämnet svänger från elever ( vi är alla lärare) till uppvärmning av kåken,  och så ngra plumpa sterotypiska sexskämt hon tycker att vi är lite pinsamma som snackar om att gå ut hon tycker iallafall hennes pappas krogendagar är över. blev nästan lite sugen på att gå ut. haha. tänk om jag skulle dyka upp på krogen där daniella är på fre. hon skulle dö stackarn. närå. jag är cool (tycker jag. det är dom värsta. morsor som tycker de är hippa, och fortfarande kan dansa cool. och tror att de är hot trots att de väger tresiffrigt. nu väger jag väl inte tresiffrigt iallafall). barnen lekte kanon undertiden arvid brottade ner min på vardagsrumsgolvet. helt vanligt.



  



nu leker gullungen med daniella och hennes kille och stortrivs. snart blir det sängen för henne. ett till glas vin för mig. och sen fotboll.


bra fredag alltså. (fanns ingen bra video till denna låt, men låten är grym)



saker jag MÅSTE/BÖR göra i helgen:


plantera mina hallonbuskar (hua)

plocka in blommorna

dammsuga


--- och kantarellplock med tea. jippie.....


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:27


Kompisselfie

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:10

Tänk för att jag är det. No excuses what so ever. Inte mitt fel är bara så. Till och med så sjukt bra att jag sitter på en tonårsblogg och regerar typ. Och jag hatar att autokorrekt går in och skriver stor bokstav efter punkt. Rätta mig inte. Jag vil...

Av Chillidill - 23 april 2013 07:40

Skönt. Aningens mycket att ta tag i men. Känns bra. Kommer bli en fin vecka. ...

Av Chillidill - 22 april 2013 19:00

Idag har vi varit hemma och kollat av orken. Och herregud vad ungen har ätit. Men inte sovit. Men på fm var vi ute och lekte lite. Efter lunch har vi varit inne eftersom det blev regn. Trist. Men det har varit bra, och pluppen har skrattat idag och...

Av Chillidill - 18 april 2013 15:49

Lillen har varit sämre idag. Pipig och hängig. Sovit i massor och inte haft ngn ork. Inte så konstigt när han bara dricker vätskeersättning och inte får behålla ens det. Plutten. Dessutom har det regnat hela dagen, blää. Men lagom till dagishämtn...

Ovido - Quiz & Flashcards