Direktlänk till inlägg 2 september 2010

till Camilla (those were the days my friend).

Av Chillidill - 2 september 2010 19:14

vissa saker glömmer man inte bara. som då när jag hängde major med min polare camilla. typ bodde hos henne. jag vet att jag har nämnt det förrut. men tåls att nämnas igen. satt och funderade på den tiden då. och ja det var mkt. kommer ihåg att det hetast var levi´s jeans i tunnt tyg i olika färger och modeller. tror jag hade minst 5 olika färger. bortsett från alla vanliga levi´s. de kostade 600 ungefär och jag kommer ihåg att barnbidraget var på 750 kr. så det är väl vad ett par märkesjeans kostar idag, typ. till det hade vi flanellskjortor av billig kvalité, gärna alldeles för stora och under det ngt tight eller en stor tischa. kommer ihåg att jag och camilla hade lika svarta top i ngt baddräktmaterial med dragkedja. helläckra tyckte vi då. (innan den perioden hade vi en klänning och kavajfas) dessutom klippte vi ju varandra hela tiden så nja, misstänker att det inte såg ok ut alla gånger.


vi käkade alltid fiskpinneburgare. en schysst fiskpinneburgare skulle ha lök, sallad mos, tomat, ost eller köttfärssås med stuvade mackisar. vi drack chivas regal som vi nog egentligen inte gillade och kände oss vuxna. jag var nog bra nere i en kille jämngammal med mig, 190 cb, inte jämnlång alltså och 90 kg. han var väl rar, men vi var aldrig riktigt ihop. och jag vet faktiskt inte om jag ville det, fast jag nog ibland  trodde det. det var en del namn som snurrade förbi, jag var obeslutsam. camilla hade sitt strul på sitt håll. men det mesta av festen höll till nere på stationsvägen. där satt vi i en etta eller två beroende på vem vi hängde oss,  och var djupa ibland, ytliga ibland. fia hade väggarna tapeterade av bilder på kurt cobain, och löp där det stod att han hade skjutit sig i huvudet. vi grät och sörjde en legend (tycker fortfarande att han är en legend dock). grunge var nytt coolt och skitigt.


 




 vi ville så desperat kunna spela gitarr men ingen kunde väl egentligen. min långe crush blev sen ihop med fia efter lite gitarrspelande. de flyttade fick barn och separerade sedan.


fia var också ihop med en annan smal kille. inte min typ alls. kommer ihåg en gång när vi hängde en kväll ute och kille börjar må illa så han stoppar fingrarna i halsen och spyr bland alla. jag kommer ihåg plaskandet mot asfalten. uräckligt. killen piggnar sen till lite. och sen när vi råkar sitta bredvid mig i en soffa så försöker han kladda på mig. så vidrigt, med dom fingrarna som han har stoppat i halsen. urk!


men camilla. kommer du ihåg hur m... blev av med sin oskuld i kinahuset, hur han desperat försökte bli av med den, hur c låg med a som var ihop med r, hur maria var otrogen mot christer, och hur deras hund juckade mot allt, och midsommaren på öland, och hur vi åt hamburgare utan hamburgare för att vi inte hade ngra pengar, och rara hasse, och hur kära marie och roger var, och hur bitter roger sen blev,  hur du krockade med ett hus. hur du fick mig att skriva en bekännelselapp att jag faktiskt gillade den långe, eller när vi hade fest hos dig en vardag och dins tackars mamma vakande och blev rädd (men herregud stackars henne),  hur arg pinnens tjej var på mig (förståeligt iofs:)), och att ankis hus saknade vägg intill toan, men den hade en dörr. så man satt och tittade rakt in i vardagsrummet och kissade. shit vilket knas! men fanken vad roligt......... och jag vill bara säga att då var du en underbar vän. den bästa. ( vi kom ju ifrån varandra, men ditt liv verkar kanon. och det är du värd. )


 men våra döttrar får inte göra ngt som vi har gjort. min gullunge ska in på internatskola för nunnor när hon fyller 12.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:27


Kompisselfie

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:10

Tänk för att jag är det. No excuses what so ever. Inte mitt fel är bara så. Till och med så sjukt bra att jag sitter på en tonårsblogg och regerar typ. Och jag hatar att autokorrekt går in och skriver stor bokstav efter punkt. Rätta mig inte. Jag vil...

Av Chillidill - 23 april 2013 07:40

Skönt. Aningens mycket att ta tag i men. Känns bra. Kommer bli en fin vecka. ...

Av Chillidill - 22 april 2013 19:00

Idag har vi varit hemma och kollat av orken. Och herregud vad ungen har ätit. Men inte sovit. Men på fm var vi ute och lekte lite. Efter lunch har vi varit inne eftersom det blev regn. Trist. Men det har varit bra, och pluppen har skrattat idag och...

Av Chillidill - 18 april 2013 15:49

Lillen har varit sämre idag. Pipig och hängig. Sovit i massor och inte haft ngn ork. Inte så konstigt när han bara dricker vätskeersättning och inte får behålla ens det. Plutten. Dessutom har det regnat hela dagen, blää. Men lagom till dagishämtn...

Skapa flashcards