Alla inlägg den 17 augusti 2010

Av Chillidill - 17 augusti 2010 18:36

Hurra! imorg kommer de. längre, bättre och snyggare ån för ca 10 veckor sen. grymt ju. det är ju därför man jobbar. för mötet. för att det är så bra. för jag gillar verkligen vad jag gör. och jag är bra på det (de flesta dagar). skoj skoj skoj.


den här låten har det skrålats till mången gång. och alltid med den inlevelsen som unga har ibland mot vuxenvärlden. eller som en annan har mot dum byråkrati ibland.



Måste dock säga att jag aldrig aldrig varit förtjust i ngn lärare eller vikarie.eller kanske en sebastian när jag gick på högstadiet. eller nej. faktiskt inte. han hade alltid mjukisbrallor och var säkert i skolan för ngt ungdomsprogram för arbetslösa ungdomar. och min klassföreständare fritjof var väl en helt ok kille på 24 när vi var 16 bast. men han var frikyrklig, och tyckte nog inte om mig direkt. i min studentmössa skrev han " du har utvecklats till en trevlig person". Eeeeeehhhhh. tror inte jag låg på plus i ettan direkt. enligt martin var jag grym på sarkasm och bitchiga kommentarer. är det fortfarande men kanske inte har samma behov att hela tiden berätta vad jag tycker om olika personer hela tiden.


 eller jo min man, och då var jag ju kandidat till hans bäste vän. så att tycker inte det räknas när man själv är lärarkandidat eller? inget naughty naughty i ngt klassrum. sry to disappoint you. Men bjussar på denna goding. älsk på denna kultis.



Av Chillidill - 17 augusti 2010 08:43

tror faktiskt inte det men det känns så. väcker världens mysigaste goaste unge (ibland) och klär på henne och hon är go och glad. undrar om emilia ska vara på daigs idag. jag försöker vara tålmodig och rolig, fast stressen skriker i skallen. typ. packar in henne i bilen och sen bör det av till dagis. och jag när vi kommer fram vid 7.05 är det bara hon där och fröken så klart. fan känns som det bara är vi som jobbar heltid och att jag inte bryr mig om min unge. att man bortprioriterar min unge. att jag är den enda som jobbar heltid när jag har småbarn och inte jobbar längre bort. men så är det inte. hon får vara själv där och äta frukost med fröken. kl.7 det är väl ändå inte så tidigt, eller?  känns i hjärtat. ångest ångest. all denna skuld.ååååååååååhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
hhhhhhhhhhhhhh............

Ovido - Quiz & Flashcards