Alla inlägg den 5 augusti 2010

Av Chillidill - 5 augusti 2010 21:20

har haft några sjukt intensiva dagar. på gott och ont.


jag, ullen och camilla satt ju nästan ihop en period för över 10 år sen. låter helt hysteriskt länge. dessutom blir det lite jobbigt eftersom jag inte känner mig gammal nu. när jag åkte ut till ransta för att träffa camilla så svishade minnen från jag var 15 förbi, kändes nästan lite overkligt. har hänt så mkt i den lilla byn. hur vi krockade bilar och hade oss. hahahaha. och satt och hängde på stationsvägen. naturligtvis fick gullungen ett utbrott av värsta varianten när vi kom till camilla. hon hade sovit i bilen och var inte på topp. sen hann hon nog med några till. fanken att hon måste visa upp sin värsta sida när man åker så där. men vad kan man begära, det är kanske inte så enkelt att bli ihop tussad med en jämnårig som man aldrig har sett heller. kan väl ha förståelse för det. camillas dotter var iallafall ursnäll. och sen lekte de bra, särsitl nrä vi skulle åka hem. skitsamma. men att snacka skit med camilla och ullen och skvallra, skratta, nästan gråta och prata om nuet var grymt. det måste vi göra om. snart. på riktigt. inget snack bara.


när jag kom hem klämde jag en pizza på tvåren och drog till albin med en försenad present. gullungen ville öppna paketet och maken sa att hon måste fråga albin om hon fick, varvid hon hade svarat: men han kan ju inte prata. smart svar, och sant.

han hade dock blivit glad över tröjan med traktorer, lyckat. sen efter gott fika och lek, blev det att göra pastasallad till tio pers. sen klämde vi ett desperateavsnitt och sen ställa kl, på 5.


dagen efter gick vi upp som ett skott 5.10 och gjorde oss iordning. åkte till söderköping ca 30 mil.och sen en liten kanalbåt som hette vimman i tre timmar. fint var det på kanalen och lillan skötte sig bra. sen bensträckare och sen tre timmar båt igen och sen hem. hemma kl. 2130. alldeles för lång dag. somnade sittande i sängen.


idag har vi varit på somamrbyn i våla. typ alla kände alla, utom vi som inte kände ngn. kände min aningens bortkommen när alla kunde sångerna som de sjöng, men va fan. sen blev det lek och pyssel, vilket gullungen uppskattade. och det är väl huvudsaken att hon var nöjd och det var hon verkligen. efter det blev det kycklingsallad och sen tog maken med sig gullisen på lite ärenden. och jag städade och skurade toaletterna och duschen. blääää.....


nu på kvällen drog vi till tåget i tärnsjö och åt mat och drack gott. 40 pix för grillat och potatisgratäng eller potatissallad, helt ok. trevligt folk. och gamla bekantskaper som vi inte settpå ett tag. riktigt roligt faktiskt. nu sover hon sött och jag dricker vin i godan ro.


jobb på tis. urk urk urk....



Skapa flashcards