Alla inlägg under juli 2010

Av Chillidill - 10 juli 2010 19:12

lugn dag igår, vaknade sent eftersom livets mening var hos mormor. var där länge och hängde kom hem på kvällskvisten. daniella skulle iväg och rida med ngra tjejkompisat. ett nyfunnet intresse. nåja. hon drog vid 21, och nike somnade vid 2130, en timme senare ringer telefonen. ngn okänd ringer och säger att daniella har blivit avkastad. åker dit som en galning. maken har druckit öl och kan inte åka själv. hon ligger på backen fixerad på en bår och får syrgas. tänkte, jävlar! dock så var hon ok. hon var blodig och omtöcknad, yr, men hon pratade. misstänkte hjärnskakning. höll hennes hand och pratade, gullade och talade om hur mkt hon är värd. hon är värd allt, herregud vad jag älskar henne! sjukt nästan! man kan göra väldigt mkt för sina barn, även de som är bonus, de kärleken är så stark och nästan psykotisk. efter en timme kom ambulansen. jag var myggbiten satan. hade ont i benen så att det värkte när jag skulle somna. brandmännen gav mig en filt för att försöka skydda mig mot myggen där jag satt.  killen åkte med. hon tyckte inte att jag behövde följa efter (visade sig sen att hon inte menade det, hon hade velat haft pappa med också). lillan! men det gick bra.


facit för en ridtur: änglavakt, en hjärnskakning, ett blåöga som hade fått tyson att bli grön av avund, 6 stygn i huvudet samt ett avslitet korsband. illa, men fan så illa det kunde ha gått. och fan så bra det kunde ha gått. plus minus noll.


har passat upp på daniella idag. pysslat och donat om henne. har känts bra för själen. imorg. drar vi till parken zoo. då stannar killen kvar och sen får hon åka till sin mamma. hon kan inte vara själv nu. åh, liten!!!!



ett öga (i öppet tillstånd) som varit väldigt när ngt hårt.  trots det, ack så vackert.


  



Av Chillidill - 8 juli 2010 21:29

...är jag väldigt mätt i magen. gott satan. jag KAN äta.

 en gång så satt jag och åt tacos och vi skulle ut och gå mannen och jag. det var i nyförälskelsen. och jag ville egentligen verka kokett, och som en tjej som inte vräckte i min mat, men jag kund einte hejda mig. till slut sa mannen att vi måste nog gå snart för att det började bli mörkt ute. eeeeeeehhhh. då hade jag klämt i mig 10 tacos med mjukt bröd utan att blinka. jag är en storätare om det är ngt jag älskar. vilket tyvärr är väldigt mkt. har dock hittills inte en så stor benägenhet att gå upp i vikt. tur!!!!!!!!!!


vi packade upp och lyssnade lite på spotify. kan inte påstå att maken var tokimponerad av mitt musikval. vi gillar mkt lika musik, men lady gaga är inte hans grej. han dör på sånt. skitmusik. återkommer om min musiksmak, väldigt varierande kan jag säga. hade ett gäng elever i bilen och en god herre klämmer ur sig att jag har kass musiksmak när Sex pistols dånar igång. Dock var det inte mitt musikval utan p3. men sex pistols är gudar. så är det.


lämnade gullungen hos mormor, det gick bra. köpte en tvbänk åkte till uppis och käkade inte illa. åt aningens mkt. bestämde oss för att inte gå på film utan åka och fixa iordning med nya bänken. fint blev det. mkt ommöbleringar blev det. nu blir det ett  desperateavsnitt.


Av Chillidill - 7 juli 2010 21:09

jag är ingen födelsedagsmänniska. tycker inte att det är vidare roligt, och brukar inte önska mig ngt speciellt. jag tycker att det känns lite onödigt att köpa presenter till sin respektive.  mina föräldrar och bror har på senare tid varit borta på min föedelsedag så det har blivit en del firande med vänner istället. och verkligen inget fel med det. skoj. och ibland inget firande alls. en gång firade jag dock utan vänner och släkt, det kändes lite off track. min man är verkligen en födelsedagsmänniska, han tycker att presenter är viktigt. han önskar sig alltid en film, en bok och skiva. i år tror jag att jag ska slå till på att köpa en kortärmad skjorta också. finns inte en chans att han läser detta. han tycker sånt här är trams.


men årets födelsedagvar en hit verkligen. började egentligen igår. fick besök av bästalinnea med en vinpava i handen. skitsnack och skratt. härligt.


väcktes av en glad unge, en trött tonåring och en sjungande man. fick en digitalkamera ( har saknat en, snart blir det mer bilder på bloggen) , suveränt, en termometer, perfa, vår funkar inte och lika arg blir jag varje gång när skittermometern har visat fel.  och kidsen fick jag första säsongen av desperate housewives. mitt favvobompa (bompa är för gullungen, allt som visas på TV)!!!!!!!! fixade iordning grillen. det bidde helgrillad marinerad fläskfilé, majs och champinjoner och bakad färskpotatis. mums!  mamma och pappsen hade med sig presentkort, fin blomma, dubbelvåffeljärn och en plasmaTV 42 tum. bara så där. älsk på den. även om det kändes lite overkill först. men herregud, vill man och kan ska man väl kanske göra sånt för sina barn. eller? fick en digital fotoram av brorsan. grym. älsk på den.låter som en fjortis som raddar upp grejer, men de kändes genomtänkta och lite omtanke bakom.  men viktigare än alla saker i världen är att de är här och finns.


hade bakat en chokladpaj som smakade som ett halvt samlag, och en cheesecakeaktig tårta med bär. gott serru....


på kvällen kom makens familj för att gratta. gillart! prat och mys. nu ska jag gå ut och vattna blommorna och tycker det är grymt. bra dag. kanske måste omvärdera fenomenet födelsedagar. imorg. lämna unge för qualitytime med mormor och morfar, och maken och jag drar till uppis för sushi och bio, och bäst, sovmorgon dagen efter. aaaaaaaaaaahhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! bästa presenten ever <3


fick förresten en låt skickad till mig från bästaannika. gillart! (kör en date med henne nästa vecka. lovely!!!!!)




Av Chillidill - 5 juli 2010 20:22

med rosé och fanta. det var helt ok. . känns bara som jag skriver om sprit. men jag har många många fler dimensioner (för att vara helt sanningsenlig så dricker jag nästan aldrig mig fuller, gillar inte riktigt det. tycker dock om att ha 'kul'. och det är inte en spritfråga.). som kanelbullar. jag bakar just nu. tycker dock inte att bullarna har jäst lika mkt som de brukar. första plåten inne nu.


varm dag, vi drog till stranden och badade, jag och gullungen. daniella och hennes tjejkompisar var där. de är så snälla mot gullisen. och hon tycker det är urskoj att få vara med dom stora tjejerna. på kvällen blev det en grill här hemma i grillhörnan. mys. och fanta och rosé. gott. kanelbullar på g. fan känner mig väldigt nöjd med livet just nu måste jag säga. fyller år på ons. borde städa ser ut som ett stort kaos här inne. men har inte kunnat dammsuga när jag har så f***ing ont i ryggen. 

på torsdag kastar vi in gullungen så jag och maken kan åka och äta gott tillsammans i lugn och ro och få en sovmorgon. aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



önskelista:

glassmaskin

matberedare

digitalkamera så jag kan fotta lite mer till vardags

ngt helt otroligt coolt som jag inte visste att jag ville ha.


KOm på en grej. att om man inte älskar livet här i vardagen kommer man aldrig vara nöjd. om man inte kan älska sin halvt gulbrända gräsmatta och känna sig tillfreds med livet, kan man nog aldrig det. oavsett om man åker på den där underbara resan, eller om man tar en kärlekssemester till bahamas. är man inte kär i den man är med hemma i soffan, är man fan inte det heller på bahamas. Tänk på det go vänner!


Av Chillidill - 3 juli 2010 16:49

Sitter med ett glas hallonvin, inte alls illa. temperaturen har varit runt stadiga 3o grader idag. jag och ungen drog till dalälven och la oss.  hur vackert som helst, och mkt folkdär fanns bästa daniella och ungen stojade som bara den. det var nästan för varmt att ligga och pressa en längre tid dock. hittade dock ingen bikiniöverdel som passade, utan när jag gjorde hopptestet höll tuttarna på att trilla ut, så jag safade med en bh istället. svart. när vi skulle åka hem så upptäckte jag att jag hade underdelen utochin. inte så förvånad utav mig själv. koas, that is me.


apropå hemkört och cola. alltså dagens ungdomar. hatar det uttrycket men de vet inte hur 'tur' de har. när en annan var unger så höll man på och 'köpte' i värsta fall den billigaste spriten som fanns på systemet som smakade rävgift. sen blandade man ut det med cola och inte fanken smakade det bättre då. öl var inte riktigt at tänka på. drack sånt också och hade man tur så fick man tag på elefantöl från danmark som smakade piss men som var starkare så man slapp dricka så många. åååååhhh, denna cola. det har faktiskt tagit många år tills jag har kunnat drick den utan att få illamåendekänslor. cola med svartvinsbärssprit, cola med snapssprit. fy fanken.  Camilla, minns du ? man fick kämpa för att ens klara av att dricka tills man blev lite i gasen.

cider fanns just inte. ngt sur variant som heter strongbow, äppelsmak, inget annat. urk! finns fortfarande på systemet.  men nu med alla hundratals cidersorter som är goda är det ju ingen match att bli packad. oförskämt och lite läskigt.


kommer faktiskt ihåg att min pappa beslagtog en av mina kompisars hembrännare. men det skulle fanken polaren var jädrigt glad för , för det var så dålig kvalitet så f------ kräktes mest hela tiden, mest utan att ens blivit lite berusad.


markoolio är lite som lasse åberg. lasse åberg gjorde ju alla sällskapsresanfilmer under 80-talet och 90-talet. han gjorde filmer om allt det som var fenomen på den tiden. tidigt 80-tal på var charter het, likaså slalom. det parodierade han snyggt.  sen följde filmer och golf och SPA. Markoolio har gjort 'grymma låtar om vår samtid. om millenium två, sola och bada, sommar och sol, vi drar till fjällen. helt i samma genren. genialt. folkligt, lättsjunget i vilket vakentillstånd som helst.


och så poolen. pool kanon verkligen. har en liten 80cm hög pool till gullunge. men ingen stor. vore ju guld med ett däck, men den måste ju vara tempererad, annars kan jag ju aldrig bada. är en rikgit fryslort. men ändå, det har sin charm att packa en korg och dra till stranden. kolla ut över en kanonfin älv. inte för att det är ngt fel på mina grannar. de är skitsnygga. typ bortsett från ett lite mindre socialt par. pool, nja tänker på det tills nästa år.


(Kolla in denna hära videon från allsång på skansen. dör på dom falsksjungande tonåringarna som skriker i micken dock. men tycker att det är helt underbart absurt med ett helt skansen som sjunger om att vara lullig var dag. Älsk......Min syssling spelar förresten bas i skansenorkestern. det ni

Av Chillidill - 2 juli 2010 16:08

eller inte. egentligen har jag bara en bikini. insåg idag på jobbet att jag skulle få semester idag. har varit så inställd på begravningen att jag helt tappat bort semestertankarna. fick dock höra att jag trampat lite på ngns tår. tufft när ngn inte kan ta konstruktiv kritik. kan man inte ämnet som man ska undervisa i så kanske man inte ska ta på sig det heller. skit samma står för min åsikt.

kom hem vid ett och maken och ungen är i furuvik med dagis. har legat i en solstol och njutit lyssnat lite på ljudbok,så skönt att vara själv. skrotat runt, svettats i solen, vattnat lite. men börjar sakna de mina nu. hade tänkt köpa jordgubbar, men upptäckte att jag inte hade ngn plånbok med mig. har cheeseballz hemma, men det känns inte lika somrigt. mer som en jobbig ostsmet. nu kom de hem. älsklingarna. iiiiiiiiiihhhhhhhhh.....


nu börjar sommaren. härligt..

Av Chillidill - 1 juli 2010 21:46

Vaknade tidigt. ont i magen. gjorde oss iordning. gullungen ville ha två tjocktröjor. sket i det. hon hade klänning, bra det. blåste skit ute. jobbigt jobbigt. begravningen var vacker. jobbig. jag grät. inga floder. hatar att gråta in public. inombords skrek jag och ville slå ner hela jävla världen för att det var så jävla orättvis att gubben bara gick och dog. gullungen vibbade stämningen tog en näsduk och torkade sig om ögonen. kramade mig. tokälsk på henne. underbara unge. åt mat tillsammans, trevligt. och jobbigt. inser att vi är en bra släkt, har en syster i en kusin. inte illa.  undrar  bara lite hur fan jag ska fira min födelsedag utan honom.


kom hem. gullungen somnade som en sten. sov och sov. tror hon behövde det. helt slut. orkade inte laga mat drog en pizza och sen gick vi över till grannens underbara unge som fyllde ett idag. vill först inte. men kände sen att fanken kan ju inte strunta i julia bara för att man själv brinner upp inifrån. vi fikade, gullungen lekte med emilia, och några andra barn. precis vad hon behövde när hon varit bland gråtande människor hela dagen. lek och skratt. underbart. och lilla julia, lilla miraklet, om hon visste sin egen väg till att få vara här idag. blir gråtögd bara av det. älsk på henne och hela familjen.


vi säger inte till till de vi älskar att vi gör det. och sen ångrar vi oss. hade velat veta mer, säga mer, älska mer.


&hl=sv_SE&fs=1&">&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="304">

Skapa flashcards