Alla inlägg den 23 juli 2010

Av Chillidill - 23 juli 2010 20:40

har haft massor av fok här i flera dagar. älskart massor. men så plötsligt blev gullungen sjuk. hastigt och lustigt. eller inte direkt lustigt. snarare jävligt olustigt. hög feber, som slog ner som en blixt och lite kräks på det. tror att det kan vara värmeslag. stämde med symtomen. ja trist iallafall. men hon var relativit pigg efter att ha sovit en fm igår. och idag har hon nästan funkat. men fanken vad trotsig hon har varit. jag blir ju knäpp, tror man ska bli glad när ungen orkar röra sig, men sen så bits, knuffas, kastar hon grejer och fan man blir lite tokig.  sen säger hon saker som 'jävla dummamma'. kul. NOT!!!!! ååååååååååhhhhhhhhh.....nu sover hon och jag är helt jävla slut. har haft en överjävulsk huvudvärk, och inte har det blivit bättre av lillmonstret. men sen när jag nattar henne så lägger hon sina små armar runt min hals och säger: I love you, älskar dig mamma. Och så är allt förlåtet...


men alltså det är ganska soft att vara hemma själv. att inte vara på topp och värdinna. jag älskar att ha folk hemma, och kunna bjuda på ngt, drickbart som ätbart. kanske inte finfinast, men mysfaktor ska det vara. men det är faktiskt ganska skönt att gå osminkad en heldag och bara löka. och inte göra ngnting. en sjukdag ibland är nästan ok, så länge det inte ingår för många sjuka samtidigt och helst inte för mkt spyor. 


om jag orkar ska jag till sala imorg. hälsa på brorsan, plocka ngt vinbär, gå på systemet, storhandla lite, köpa presenter till maken. och kanske kanske, kolla in på lindex efter ngt till mig själv. är ganska säker på att jag kommer prioritera bort mig själv. som vanligt. suger. ska dock till tea och peter imorgonkväll. nice satan.

Ovido - Quiz & Flashcards