Direktlänk till inlägg 19 juli 2010

Time flies...and pics.

Av Chillidill - 19 juli 2010 21:13

oooo, vad duktig jag har varit. inget bloggeri på flera dagar. och det har knappt kliat i fingrarna. inte illa. men hooked är jag. sitter och mumsar på nygjorda ostscones som jag kastade ihop, inte upp. så här på kvällskanten. jädrigt goa. älskar när smöret smälter. iiiiiiiiihhhhhhhhh..


under min bloggtorka har jag hunnit varit till junibacken med lilla gullisen och maken. sagotåget inledde besöket, ungen skrek och grät i panik eftersom hon är så mörkrädd. hon ville inte träffa pippi, hon ville hem. stackars liten. efter lite pippiteater tinade hon upp och lekte järnet. skoj. men det var aningens för mkt folk där fick lite panikvibbar.  junibacken var inte så stort men rekommenderbart absolut. och blir man hungrig kan man alltid köa ihjäl sig och köpa en wienerkorv med mos för 135 kr. ( det fanns annan mat också, men baxnade lite över det priset, sen var pannkakspriserna humana).


  

Gullungen i Bagare Bengtssons stuga på junibacken.


efter det drog vi till kapellskär utanför norrtälje för lite umgänge med makens bror och familj. de har köpt en fin sommarstuga. fint var det. och trevligt hade vi. men vi är himla bortskämda med östa, som är tokvackert. men som vi alla vet, borta bra men hemma bäst.


  

Fångar fisk i havet. gullungen blev vansinnig när pappan hällde ut fisken. för den skulle hon ta hem och ge ellinor (granne) som har en liten damm.



väl hemma har vi hängt med goa grannar. inte illa det. satt på verandran igår och drack san tropez. ja fanta och rosé har ett finare namn. gullungen har badat i bästa emilas pool. ja, livet leker och paniken över att semestern snart är slut gör sig påmind. 


  

Altanhäng med några av de bästa.


  

underbara linda med albin i bakgrunden.



idag skulle maken sätta ihop en annons för dagiset, och skrapade ihop lite kids i grannskapet som är mygganbarn för att leka lite på dagiset och bli fotade. en enkel match trodde maken. haha. men det blev en bra bild till slut trots att ungarna mest sprang åt alla håll och kanter. 


(kunde inte ladda upp bilderna eftersom denna dumblogg tyckte de var för stora. skit också. )


imorg kommer desire och jocke från enköping hit och vi ska dra och bada lite. ska bli superskoj, sen blir det middag. härligt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:27


Kompisselfie

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:10

Tänk för att jag är det. No excuses what so ever. Inte mitt fel är bara så. Till och med så sjukt bra att jag sitter på en tonårsblogg och regerar typ. Och jag hatar att autokorrekt går in och skriver stor bokstav efter punkt. Rätta mig inte. Jag vil...

Av Chillidill - 23 april 2013 07:40

Skönt. Aningens mycket att ta tag i men. Känns bra. Kommer bli en fin vecka. ...

Av Chillidill - 22 april 2013 19:00

Idag har vi varit hemma och kollat av orken. Och herregud vad ungen har ätit. Men inte sovit. Men på fm var vi ute och lekte lite. Efter lunch har vi varit inne eftersom det blev regn. Trist. Men det har varit bra, och pluppen har skrattat idag och...

Av Chillidill - 18 april 2013 15:49

Lillen har varit sämre idag. Pipig och hängig. Sovit i massor och inte haft ngn ork. Inte så konstigt när han bara dricker vätskeersättning och inte får behålla ens det. Plutten. Dessutom har det regnat hela dagen, blää. Men lagom till dagishämtn...

Ovido - Quiz & Flashcards