Direktlänk till inlägg 14 juli 2010

jag är inte beroende, jag kan ta en paus.

Av Chillidill - 14 juli 2010 22:30

är helt inne i bloggandets värld. tycker faktiskt att det är hysteriskt roligt.


hade klipptid idag vid 9, vaknade 8.50 idag. höll på att missa tiden. gullungen brukar aldrig sova så länge helt underbart. men stressigt.  frissan var duktig och jag blev nöjd. kanoners. efter det fick vi besök av underbare albin med föräldrar. lite kaffe och snack. balsam för själen.


 åkte ut på beachen idag för att dels hälsa på daniella i sin mammas stuga samt ta med ungen till stranden för beachfun. som inte blev så fun, eftersom hon är helt nappberoende så fick hon en psykisk kollaps och gallskrek. halvskoj. sen gapande hon och skrek hela vägen till bilen. 50 meter är långt då kan jag säga. och inte bara skrek utan hysteriskt skrek så det dreglades och spottades och hoppades okontrollerat. hon hade nog kunnat hugga av sin ena arm för nappis just då. skrek och vrålade i bilen hem. och somnade sen helt utmattad.


 vaknade sen upp och började gorma och gråta om nappen igen, det första hon gjorde. sen skrek hon i en halvtimme, helt okontrollerat. igen. men jag gav mig inte. fan crazy hur jädra mkt en gummibit kan betyda. men jag höll ut. men inser att hon är riktigt beroende. inte bra. måste försöka få henne att sluta. och inser då helt plötsligt att jag inte grejar en dag utan datorn. helt sjukt. börjar klia i fingrarna. behöver inte uppdatera status eller så varje dag, på fejjan. men måste liksom in och kolla. sjukt ju. därför ska jag göra en solidaritetshandling med gullungen. hon får inte ha nappis på dagarna, bara när hon ska sova på natten. och därav ska jag inte alls sitta och häcka framför datorn alls, i minst 3 dagar. aaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrgggggggggggghhhhhhhhhh!!!
!

hold on, be strong.


dock var  vi in till grannen och fick mysa med deras underbara ebba. och gullunge var helt förtrollad för hon fick hålla henne i sitt knä (höll nacken som en tok), och hon kände sig så stolt. härligt att se. sen fick hon till och med mata henne. vilken lycka. trots hysteriska sammanbrott så blev det ett bra avslut. och nej, jag vill inte sluta skriva. abstinens redan. sjukt. ju. iiiiiiiiiihhhhhhhhh! herregud. i´m an addict. ok, snabbt slut. nu.

 
 
Karin

Karin

14 juli 2010 22:53

Välkommen i gänget ! :D
Visst är det väl otroligt kul med bloggen ?
Men en aning bloggskadad blir man ju förstås...
Det är väl smällar man får ta antar jag, för Oj så skoj det är ! :)

http://karin.hermansro.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:27


Kompisselfie

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:10

Tänk för att jag är det. No excuses what so ever. Inte mitt fel är bara så. Till och med så sjukt bra att jag sitter på en tonårsblogg och regerar typ. Och jag hatar att autokorrekt går in och skriver stor bokstav efter punkt. Rätta mig inte. Jag vil...

Av Chillidill - 23 april 2013 07:40

Skönt. Aningens mycket att ta tag i men. Känns bra. Kommer bli en fin vecka. ...

Av Chillidill - 22 april 2013 19:00

Idag har vi varit hemma och kollat av orken. Och herregud vad ungen har ätit. Men inte sovit. Men på fm var vi ute och lekte lite. Efter lunch har vi varit inne eftersom det blev regn. Trist. Men det har varit bra, och pluppen har skrattat idag och...

Av Chillidill - 18 april 2013 15:49

Lillen har varit sämre idag. Pipig och hängig. Sovit i massor och inte haft ngn ork. Inte så konstigt när han bara dricker vätskeersättning och inte får behålla ens det. Plutten. Dessutom har det regnat hela dagen, blää. Men lagom till dagishämtn...

Skapa flashcards