Direktlänk till inlägg 7 juli 2010

grym grym födelsedag med den bästa familjen

Av Chillidill - 7 juli 2010 21:09

jag är ingen födelsedagsmänniska. tycker inte att det är vidare roligt, och brukar inte önska mig ngt speciellt. jag tycker att det känns lite onödigt att köpa presenter till sin respektive.  mina föräldrar och bror har på senare tid varit borta på min föedelsedag så det har blivit en del firande med vänner istället. och verkligen inget fel med det. skoj. och ibland inget firande alls. en gång firade jag dock utan vänner och släkt, det kändes lite off track. min man är verkligen en födelsedagsmänniska, han tycker att presenter är viktigt. han önskar sig alltid en film, en bok och skiva. i år tror jag att jag ska slå till på att köpa en kortärmad skjorta också. finns inte en chans att han läser detta. han tycker sånt här är trams.


men årets födelsedagvar en hit verkligen. började egentligen igår. fick besök av bästalinnea med en vinpava i handen. skitsnack och skratt. härligt.


väcktes av en glad unge, en trött tonåring och en sjungande man. fick en digitalkamera ( har saknat en, snart blir det mer bilder på bloggen) , suveränt, en termometer, perfa, vår funkar inte och lika arg blir jag varje gång när skittermometern har visat fel.  och kidsen fick jag första säsongen av desperate housewives. mitt favvobompa (bompa är för gullungen, allt som visas på TV)!!!!!!!! fixade iordning grillen. det bidde helgrillad marinerad fläskfilé, majs och champinjoner och bakad färskpotatis. mums!  mamma och pappsen hade med sig presentkort, fin blomma, dubbelvåffeljärn och en plasmaTV 42 tum. bara så där. älsk på den. även om det kändes lite overkill först. men herregud, vill man och kan ska man väl kanske göra sånt för sina barn. eller? fick en digital fotoram av brorsan. grym. älsk på den.låter som en fjortis som raddar upp grejer, men de kändes genomtänkta och lite omtanke bakom.  men viktigare än alla saker i världen är att de är här och finns.


hade bakat en chokladpaj som smakade som ett halvt samlag, och en cheesecakeaktig tårta med bär. gott serru....


på kvällen kom makens familj för att gratta. gillart! prat och mys. nu ska jag gå ut och vattna blommorna och tycker det är grymt. bra dag. kanske måste omvärdera fenomenet födelsedagar. imorg. lämna unge för qualitytime med mormor och morfar, och maken och jag drar till uppis för sushi och bio, och bäst, sovmorgon dagen efter. aaaaaaaaaaahhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! bästa presenten ever <3


fick förresten en låt skickad till mig från bästaannika. gillart! (kör en date med henne nästa vecka. lovely!!!!!)




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:27


Kompisselfie

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:10

Tänk för att jag är det. No excuses what so ever. Inte mitt fel är bara så. Till och med så sjukt bra att jag sitter på en tonårsblogg och regerar typ. Och jag hatar att autokorrekt går in och skriver stor bokstav efter punkt. Rätta mig inte. Jag vil...

Av Chillidill - 23 april 2013 07:40

Skönt. Aningens mycket att ta tag i men. Känns bra. Kommer bli en fin vecka. ...

Av Chillidill - 22 april 2013 19:00

Idag har vi varit hemma och kollat av orken. Och herregud vad ungen har ätit. Men inte sovit. Men på fm var vi ute och lekte lite. Efter lunch har vi varit inne eftersom det blev regn. Trist. Men det har varit bra, och pluppen har skrattat idag och...

Av Chillidill - 18 april 2013 15:49

Lillen har varit sämre idag. Pipig och hängig. Sovit i massor och inte haft ngn ork. Inte så konstigt när han bara dricker vätskeersättning och inte får behålla ens det. Plutten. Dessutom har det regnat hela dagen, blää. Men lagom till dagishämtn...

Ovido - Quiz & Flashcards