Direktlänk till inlägg 3 juli 2010

Funderar på olika viktiga saker såsom hemkört och cola, markoolio och en uppblåsbar pool

Av Chillidill - 3 juli 2010 16:49

Sitter med ett glas hallonvin, inte alls illa. temperaturen har varit runt stadiga 3o grader idag. jag och ungen drog till dalälven och la oss.  hur vackert som helst, och mkt folkdär fanns bästa daniella och ungen stojade som bara den. det var nästan för varmt att ligga och pressa en längre tid dock. hittade dock ingen bikiniöverdel som passade, utan när jag gjorde hopptestet höll tuttarna på att trilla ut, så jag safade med en bh istället. svart. när vi skulle åka hem så upptäckte jag att jag hade underdelen utochin. inte så förvånad utav mig själv. koas, that is me.


apropå hemkört och cola. alltså dagens ungdomar. hatar det uttrycket men de vet inte hur 'tur' de har. när en annan var unger så höll man på och 'köpte' i värsta fall den billigaste spriten som fanns på systemet som smakade rävgift. sen blandade man ut det med cola och inte fanken smakade det bättre då. öl var inte riktigt at tänka på. drack sånt också och hade man tur så fick man tag på elefantöl från danmark som smakade piss men som var starkare så man slapp dricka så många. åååååhhh, denna cola. det har faktiskt tagit många år tills jag har kunnat drick den utan att få illamåendekänslor. cola med svartvinsbärssprit, cola med snapssprit. fy fanken.  Camilla, minns du ? man fick kämpa för att ens klara av att dricka tills man blev lite i gasen.

cider fanns just inte. ngt sur variant som heter strongbow, äppelsmak, inget annat. urk! finns fortfarande på systemet.  men nu med alla hundratals cidersorter som är goda är det ju ingen match att bli packad. oförskämt och lite läskigt.


kommer faktiskt ihåg att min pappa beslagtog en av mina kompisars hembrännare. men det skulle fanken polaren var jädrigt glad för , för det var så dålig kvalitet så f------ kräktes mest hela tiden, mest utan att ens blivit lite berusad.


markoolio är lite som lasse åberg. lasse åberg gjorde ju alla sällskapsresanfilmer under 80-talet och 90-talet. han gjorde filmer om allt det som var fenomen på den tiden. tidigt 80-tal på var charter het, likaså slalom. det parodierade han snyggt.  sen följde filmer och golf och SPA. Markoolio har gjort 'grymma låtar om vår samtid. om millenium två, sola och bada, sommar och sol, vi drar till fjällen. helt i samma genren. genialt. folkligt, lättsjunget i vilket vakentillstånd som helst.


och så poolen. pool kanon verkligen. har en liten 80cm hög pool till gullunge. men ingen stor. vore ju guld med ett däck, men den måste ju vara tempererad, annars kan jag ju aldrig bada. är en rikgit fryslort. men ändå, det har sin charm att packa en korg och dra till stranden. kolla ut över en kanonfin älv. inte för att det är ngt fel på mina grannar. de är skitsnygga. typ bortsett från ett lite mindre socialt par. pool, nja tänker på det tills nästa år.


(Kolla in denna hära videon från allsång på skansen. dör på dom falsksjungande tonåringarna som skriker i micken dock. men tycker att det är helt underbart absurt med ett helt skansen som sjunger om att vara lullig var dag. Älsk......Min syssling spelar förresten bas i skansenorkestern. det ni

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:27


Kompisselfie

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:10

Tänk för att jag är det. No excuses what so ever. Inte mitt fel är bara så. Till och med så sjukt bra att jag sitter på en tonårsblogg och regerar typ. Och jag hatar att autokorrekt går in och skriver stor bokstav efter punkt. Rätta mig inte. Jag vil...

Av Chillidill - 23 april 2013 07:40

Skönt. Aningens mycket att ta tag i men. Känns bra. Kommer bli en fin vecka. ...

Av Chillidill - 22 april 2013 19:00

Idag har vi varit hemma och kollat av orken. Och herregud vad ungen har ätit. Men inte sovit. Men på fm var vi ute och lekte lite. Efter lunch har vi varit inne eftersom det blev regn. Trist. Men det har varit bra, och pluppen har skrattat idag och...

Av Chillidill - 18 april 2013 15:49

Lillen har varit sämre idag. Pipig och hängig. Sovit i massor och inte haft ngn ork. Inte så konstigt när han bara dricker vätskeersättning och inte får behålla ens det. Plutten. Dessutom har det regnat hela dagen, blää. Men lagom till dagishämtn...

Ovido - Quiz & Flashcards