Alla inlägg under juni 2010

Av Chillidill - 3 juni 2010 19:42

Synd synd har försökt både i dag och igår.

... sjunger marilyn monroe som bara hon kan. och vad bra den är. idag visade jag min klass några riktiga klassiker, musikmässigt. ex. jimi hendrix som spelar star spangled banner. john lennons imagine, och NIRVANA, och 2pac och P Diddys I´ll be missing you. Så jädra bra. Perfekt att knyta ihop bra musik med ett engelskt kapitel och berätta lite om gängkrig, marilyns vilda liv och beatles betydelse för musiken. ja musiknörd, that´s the story. älskar bara framträdandet när marilyn monroe är sen till att sjunga happy birthday för sin älskare Kenedy. hon dyker inte upp och  presentatören står och improviserar när en troligen halvdrogad marilyn dyker upp, i en otroligt urrringad klänning, och hon sjunger så utmanade. lider med kennedys fru som fick utstå den tortyren. MÅSTE SES!!!


I övrigt en bättre dag, älskar mina elever lite mer än igår. saknar min morfar ännu mer, men kan minnas honom idag utan få ett bryt. alltid något. heavy shit.

i övrigt en dag med ite uppmuntran från olika håll, det känns skönt. är nog en bra och hygglig människa.


imorgon ledig för att åka på student. nike har läkartid kl.1530, vet inte om jag behöver den dock. men kanske lika bra att kolla upp.

Av Chillidill - 2 juni 2010 19:51

... så jag har precis klämt i mig det. lite konstigt med tanke på att det är ungefär 20 graders värme ute. och nej, inte gravid. idag har jag varit mer sänkt än igår. saknar min morfar som bara drog, utan notice. älskade underbare skitgubbe. har liksom gått på sparlåga idag.


var till systemet idag och handlade, och köpte jordgubbar också. det fick bli efterrätten med tillhörande vispgrädde. gott satan. det tyckte gullungen också.



efter jobbet igår så åkte jag till tea och drog en kaffe, fick sedan några hallonplantor (mitt egentliga syfte med besöket, men en kaffe i solen med en vän är aldrig fel för att hela själen). planterade dom igår, men de såg jävligt trötta ut idag. men fina.


Nu ett glas vin och sen vattning av alla blommor ute, sortering av två tvättkorgar, och disk. eller?



Av Chillidill - 1 juni 2010 20:03

Ovido - Quiz & Flashcards