Direktlänk till inlägg 30 juni 2010

Jag är en matonanist

Av Chillidill - 30 juni 2010 21:16

Jag äääälskar mat. att laga mat att äta mat och kolla på matprogram och bara titta och drömma ihop smakkombinationer. går igång på en mattidning eller en recepttidning på nätet. kan sitta i timmar med dreglande mun. drömma om att laga och smaka.

och så är jag tillsammans med en man som lätt kan blanda tre olika rester på en och samma tallrik OVANPÅ varandra och faktiskt tycka att korc och fisk går att äta ihop så, badandes i en potatissoppa. inget fel med det, eller jo det är det fan. men det är inte det att jag är en matsnobb, inte alls, jag kan uppskatta en schysst ugnsfirre. men jag kan ibland tycka att det är roligt att baka ngt extra eller laga den där extra goda såsen som sätter knorren på grisen.  eller som idag sitter och mumsar på kex med finbrie och blåbärsmarmelad. fanken vad gott. sköljer ner med rödtjut.


favoritmat? svårt sushi är ju väldigt gott, men det lagar jag sällan själv. men att grilla är ju alltid gott. är köttfanatiker. gillar dock inte alls korv, och vanilj. äter korv eftersom alla i denna familj verkar älska det, men vägrar vanilj.


  


halvåtta hos mig är min heliga stund. älskar att se vanliga människor sätta ihop en meny. gottigott. när gullungen hör signaturmelodin skriker hon " Hurra mamma, det är ditt favoritbompa." nu känns det inte som om jag hinner laga allt det jag vill, eller ens orkar för den delen. inser att korv är en bra lösning. fick lite ångest förra veckan när daniella ville ha ugnskorv och jag först tänkte att det var lite bökigt.men snabbt kom jag till insikt att det inte alls var bökigt, och att ville hon ha det var det självklart att jag gjorde det för hennes skull. och mycket godare än stekt falukorv och snabbmakaroner blev det. och inte tog det så mkt längre tid.


älskar även att baka. det gör gullungen också. hon hjälper mig alltid med bullar och hennes blir alltid bättre eftersom hon öser på socker och smör. gott blir det. jag fylle rju år snart så snart ska vi dra igång födelsedagsbaket. tror vi ska baka bullar, muffins, baka tårta, vet ej sort än, några småkakor och ngt annat gott. maken säger alltid att jag gör för mycket, att ingen äter. blir lite nedslagen och sen bakar jag 10 sorts kakor och bullar ändå. är dock en sucker på maräng. ska nog göra lite maränger. mums!!!!!!!! stora...... med jordgubbar och grädde.... åååååååååhhhhhhh.........

  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:27


Kompisselfie

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:10

Tänk för att jag är det. No excuses what so ever. Inte mitt fel är bara så. Till och med så sjukt bra att jag sitter på en tonårsblogg och regerar typ. Och jag hatar att autokorrekt går in och skriver stor bokstav efter punkt. Rätta mig inte. Jag vil...

Av Chillidill - 23 april 2013 07:40

Skönt. Aningens mycket att ta tag i men. Känns bra. Kommer bli en fin vecka. ...

Av Chillidill - 22 april 2013 19:00

Idag har vi varit hemma och kollat av orken. Och herregud vad ungen har ätit. Men inte sovit. Men på fm var vi ute och lekte lite. Efter lunch har vi varit inne eftersom det blev regn. Trist. Men det har varit bra, och pluppen har skrattat idag och...

Av Chillidill - 18 april 2013 15:49

Lillen har varit sämre idag. Pipig och hängig. Sovit i massor och inte haft ngn ork. Inte så konstigt när han bara dricker vätskeersättning och inte får behålla ens det. Plutten. Dessutom har det regnat hela dagen, blää. Men lagom till dagishämtn...

Skapa flashcards