Direktlänk till inlägg 19 juni 2010

Get to know me!!! I´m loveable....

Av Chillidill - 19 juni 2010 20:30

Har haft en slö, dock moloken dag i solen. bestämde mig för att skita i det som gnagde mig och njuta av dagen. ledig och sol. ungen har varit en glädjespridare hela dagen. satan vilken tur att jag har världens bästa unge. och söt är hon också. klippte halv gräsmattan. grillade hamburgare och drog med ungen till tågcaféet, folktomt, men tokmysigt. kommer tillbringa fler dagar där. nu borde jag

1. packa in tvätt i maskinen

2. vattna blommor ute

3. vattna blommor inne

4. packa upp ren tvätt

5. städa upp på min sida sovrummet, ser ut som ett bombnedslag (som vanligt)


Men jag väljer att svara på en totalt meningslös enkät istället variant get to know me better.


Namn: Cecilia


Kallas för: Cilla av mina gamla homies, Cissi på jobbet (om jag nu har något kvar), och konstigt nog lystar jag till det också, och Cecilia av de som jag lärt känna i vuxen ålder och som inte hört mig bli kallad Cilla, dvs typ 2 personer.  Alla funkar.


Stjärntecken: Kräfta (men tror inte på sånt bullshit)


Höger eller vänsterhänt: Vänster , jag, gandhi, einstein och kennedy (sen finns det säker massa miffon som är vänsterhänta med det känsn bra att ingå i samma grupp som ovanstående)


Piercings: Tre hål i vänster öra, och ett i höger. Och ja, ångrar mig, är jävligt glad att jag inte gjorde hela vägen upp som var inne i mina tonår.


Tatueringar: Stolt otatuerad. hade kännts sunkigt med en tribal nu.


Längd: 154,5.


Skolstorlek: 34. värdelöst.


Hårfärg: mörk mörk brun, men ser mer ut som urtvättad svart, skulle kunna döda för så där blåsvart hår.


Fräknar: nej


Önskar du att du bodde någon annanstans? Absolut, när det är som myggigast.

 Annars tycke rjag oftast vackraste platsen är där jag är och trivs för tillfället.

Tycker du att du är attraktiv? Varierar. Förstod aldrig att jag var smal när jag var det. Men tillräckligt många människor brukar ta kontakt när jag är 'ute på lokal' så jag kan iallafall inte vara anskräckande.


Dricker du? Annars dör man ju.


Röker du? Inte då. luktar illa, är dyrt och känns jävligt 90-tal.


Vilket schampo använder du? Det som finns i duschen.


Vilken parfym använder du? Har någon Elisabeth Arden Pretty. Luktar sommaräng och bubbelgum, och DKNY Be delicious , den gröna.


Vad är du rädd för? Att de jag ska älska ska dö (vilket de tydligen gör upptäckte jag nyligen), karuseller, mår illa om jag gungar gungbräda, och att inte bli omtyckt.


Gillar du att tvätta? Absolut inte. Men gör det iallafall nitiskt. Måste tvätta handdukar minst varannan dag.

 

Senaste personen du ringde? Mamma. men hon svarar inte. Ville kolla när jag har barnvakt i sommar. Troligen inte alls.


Personen som ringde dig? maken ringde och undrade var jag var.


Filmen du hyrde: har inte hyrt film på fler år.


Låten du hörde: Blåjeans med Kent. Sitter fortfarande som en gammal kärlek fast i själen.


TV-program du såg? V när jag var lite. Var grymt fascinerade av de coola ödlorna som ville förinta världen och åt råttor. En annan ahaupplevelse var självklart Twin Peaks.


Person du tänkte på?Är Di Leva en bluff


Favoritlåt: Ursvårt. Älskar ju all musik. Men vännen Anna sjöng; Bridge over troubled water (Simon & Garfunkel), Håll mitt hjärta (Björn Skifts kärleksballad), Ikaros (social engagemanglåt).


Sak att göra: Älska i all dess betydelse.


Dryck: Bubbelvatten i alla dess former.


Kläder: mkt jeans, har ingen stil är nog lite slacker som försöker vara fin ibland med variernade resultat.


Sport: Fotbollsvm dominerar nu. Annars älskar jag nästan all sport på TV, värdelös på utövning.


Bil: Älskar min lilla blåa Yaris. -08. Min lilla pärla.


Film: Oldboy, Moulin Rouge, Natural Born Killers. Shit finns så många bra filmer.


Har du någonsin blivit arresterad? nej har bara varit i andra änden.


Gråtit över en pojke? OM! Har dock aldrig blivit dumpad. Vilket måste vara hemskt.


Gråtit över en flicka? Japp, över hur hemsk och dum jag varit som vän, och att jag förlorade henne.


Ljugit för någon? OM!


Varit i slagsmål? OM!


Antal gånger ditt hjärta brustit? Ofta, vid varje jobbig konfrontation. Känslan av att kanske inte vara omtyckt gör att jag dör en smula varje gång .  dock ej i jobbet då har jag lyckats ha en proffessionell hållning konstigt nog. Hur tjockhudad som helst.


Personer från grundskolan du fortfarande har kontakt med? Via fejjan en hel del som man skriver till. Och faktiskt till henne som jag var så dum dum mot. Hon förlät mig, stort. Skäms fortfarande.


Gånger ditt namn varit med i tidningen? Dåligt med det. Lokalt någongång.


Senaste boken du läste? Läste Årstamannen av magnus Nordin. En ungdomsdeckare, bra läser mkt för jobbet räkning. Vill vara uppdaterad.


Personen du fick e-mail av? Bäste Martin.


Personen du fick brev av? Fick en inbjudan på 40årsfest. Skoj!


Personen du fick sms av? Bäste Martin.


Gången hela din familj åt middag tillsammans? Beror på vad som räknas till familj. Men drar till med styvdotterns student 4 juni. Då var alla där. .


Saken du köpte? En ryggknäckarsession hos en kiropraktor. Vet inte om det är en sak, men dyrt var det, men väl värt-


Vad har du gjort idag?Vaknat, lekt, blivit ledsen, myst, fikat, solat.


Brukar du svära mycket? Ja, mycket. Men jag har verkligen lugnat ner mig

eftersom ungen ska inte svära som jag när jag var liten.


När stiger du upp på morgonen? jobbdag runt 6-6.30, annars när ungen vaknar runt 7 och framåt.


Vad har du på dig?jeanscaprisar, aningens för stora. en brun top som det står *Pirates forever* och en vindjacka från adidas.


Är du glad nu? Mer uppgiven och lelös, men ändå nöjd.


Vad dansar du till? Allt. älskar att skaka loss.


Stockholm är… ? helt ok att besöka.


Land du vill besöka? så många, är svältfödd på världen.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:27


Kompisselfie

Av Chillidill - 5 maj 2014 19:10

Tänk för att jag är det. No excuses what so ever. Inte mitt fel är bara så. Till och med så sjukt bra att jag sitter på en tonårsblogg och regerar typ. Och jag hatar att autokorrekt går in och skriver stor bokstav efter punkt. Rätta mig inte. Jag vil...

Av Chillidill - 23 april 2013 07:40

Skönt. Aningens mycket att ta tag i men. Känns bra. Kommer bli en fin vecka. ...

Av Chillidill - 22 april 2013 19:00

Idag har vi varit hemma och kollat av orken. Och herregud vad ungen har ätit. Men inte sovit. Men på fm var vi ute och lekte lite. Efter lunch har vi varit inne eftersom det blev regn. Trist. Men det har varit bra, och pluppen har skrattat idag och...

Av Chillidill - 18 april 2013 15:49

Lillen har varit sämre idag. Pipig och hängig. Sovit i massor och inte haft ngn ork. Inte så konstigt när han bara dricker vätskeersättning och inte får behålla ens det. Plutten. Dessutom har det regnat hela dagen, blää. Men lagom till dagishämtn...

Ovido - Quiz & Flashcards