Alla inlägg den 13 juni 2010

Av Chillidill - 13 juni 2010 18:16


känner mig lite sentimental och när jag känner mig sentimental tänker jag tillbaka på min ungdom. jag kan avundas dom som ska ut och göra livet. härja supa och slåss. i lagoma mängder.  fy fanken vad man var oövervinnerlig. snygg, cool, och visste fan allt. när man var tonåring så hajjade inte de vuxna någonting. sen att jag hade kollat in i morsan fotoalbum där hon satt och klängde på olika diverse karlar som defintivt inte var pappa, har man förträngt. morsan hade aldrig varit ung så hon kan inte hajja något. all den tragisk och alla traumatiska händelser som man måste genomleva för att komma ut som en förnuftig människa. men fy fan, att man ens klarade sig levade ur tonåren är ett under.


jag hade under högstadiet en tjejkompis och vi gjorde allt ihop. typ när hon inte var med sin kille. blev förresten ihop med hans kompis. en bonde, som var 21 och oskuld. men herregud! hahahaha... men snäll var han. och körde en brun bil tror jag. . hysteriskt roligt. hajjar inte att vi ens höll ihop de tre månaderna som vi gjorde. vi var nog mest ihop för att de var ihop, eller iallafall jag.  


men fanken vad roligt vi hade, och fanken vad fel vi gjorde. och gud så skoj vi hade på öland. vi åkte med hennes storasyrra som skulle hålla koll på oss. men hon var fullt upptagen med att hålla koll på sig själv. dessutom minns jag att hon en hel kväll snodde campingmöbler från andra på campingen. jag brände upp min rygg, sov i bilen, och blev av med ett par levi´s. dessutom levde vi på billig tonfisk och hamburgerbröd utan hamburgare. som avslutning krockade vi bilen på vägen hem...

men helt hysteriskt skoj hade vi. detta var början på en hel del bekantskaper som var allt annat än tvärsunda, och början på bekantskaper som var tokroliga. och minnesvärda, även om vi inte umgås idag. men den sommaren minns jag... på gott och ont. det var flanellskjortor, och tighta toppar under i kombo med tunna färgade levi´sjeans.  hade väl minst 10 olika par.


vi diggade allt från nirvana och grungen till eurodisco. vi dansade i ettor, hus utan färdigbyggda väggar, och ute på gatorna. hus på landet och i stan. vi firade Vmbrons, badade i fontäner och blev förkylda. dessutom tog vi med oss fiskbullar till grustagen som vi badade i, ställde dom i solen tills de blev uppvärmda, och tyckte vi var ursmarta. livet var verkligen en fest och fanken vad den snurrade på. sagan tog slut, för det gör sagor. och lyckliga slut finns inte. men erfarenheter har jag. i massor.




Ovido - Quiz & Flashcards