Alla inlägg den 20 maj 2010

Av Chillidill - 20 maj 2010 20:41

Älskar för övrigt allt med 90.talet lite början av 00 funkar också, men musiken har aldirg varit så bra. misstänker starkt att det hör till ungdomens vurm och allt skit som man gjorde då, allt från att dricka kackigt hembränt tilll elefantöl. och de vuxna hajjade inget. nu hajjar man ju att de också har haft sitt decenium av tonårsfylla och tokigheter.


man fastnar liksom i den musikstilen och till viss del klädstilen som när man hade sina 'glansdagar'. älskar schyffert" Ett försvarstal till 90.talet den är bara så grym. gillade förresten hans pseudogrupp till och med.


men 90.talet hade allt, från eurodisco till grungen. älskart. det var båda ytterligheter, glam på ena sidan och skitigt hår och skogshuggar skjortor på andra. grymt.


Av Chillidill - 20 maj 2010 20:30

Cykelbyxa finns nu att köpa på H&M. Seriöst! det var inte ens snyggt på 90-talet. hade nog några par iallafall. kommer ihåg att jag hade en kompis, som jag nu i backspegeln kan misstänka int ehade de fetaste ekonomiska förhållandena hemma, ofta hade sin fyraåriga lillebrorsasurvuxna mjukisbyxor som cykelbyxor. de var lite för små så honklippte ett jack längst nere i mudden. och jag tyckte det var asgrymt. morsan hajjade inte fascinationen. ofta hade hon sin styvpappas för stora t-shirts till, kommer ihåg dom som gröna konstigt nog, eller stora sweatshirts med upprullade ärmar.


nu i ännu anskrämligare färg än på 90-talet. njut!  

Av Chillidill - 20 maj 2010 19:14

Så tilltalade min ljuvliga lilla dotter mig när jag råkade skymma TVn. Själv är jag yrslig, och halsontig. för att kompensera att det är så synd om mig så  har jag på em dragit i mig en chokladboll, en stor ruta chokladmums, kaffe, en mineralvatten, en stor portion chili con carne, godis och chips som gullunge fått av faster. tröstmat. smal blir man av det hoppas jag.


klädde på mig t-shirt och tunna långbrallor i morse, har fanken hållt på att smälta idag. det är jävligt varmt när man funderar på att ta av sig toppen när man undervisar ett gäng tonårskillar. så jädra varmt så jag höll på att smälla av. äckligt. sen var det föräldramöte i värmen, kidsen spelade kubb och brännboll i värmen. det var väldigt trevligt. och när jag åkte hem kom äntligen regnet. skönt. det har varit så åskitungt.


nu ska jag gå och läsa sagor med livets mening.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards